نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 20:53

لزوم تسریع در اتمام طرح جاده بجنورد به جنگل گلستان

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: بالا رفتن حجم سفرهای نوروزی در محور بجنورد به جنگل گلستان، هشداری جدی برای اتمام هرچه سریعتر این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: خراسان شمالی سال گذشته رتبه یک کاهش تصادفات کشوری را از آن خود کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به با بالا رفتن حجم سفرهای نوروزی در محور بجنورد به جنگل گلستان و باقی ماندن ۴۵ کیلومتر از این محور برای دو بانده شدن، درخواست تسریع در اتمام این طرح را داریم.

وی افزود: هر چند که ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور برای این محور اختصاص یافت، اما ضرورت کمک وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش احساس می‌شود.

حسین نژاد ادامه داد: اهمیت شناساندن پتانسیل و توانمندی‌های طبیعی خراسان شمالی با برگزاری جلسات متعدد، همایش راهنمایان گردشگران، تولید محتوا در شبکه‌های صدا و سیما، توجه به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه در امام‌زاده‌ها و اماکن متبرکه، طرح‌های آرامش بهاری انجام شد و اجرای ۱۰۰ تور رایگان استان شناسی، اجرای بازارچه صنایع دستی و سوغات، برپایی سیاه چادرهای نوروزی، اجرای ۳۰ نوروزگاه در اماکن تاریخی و مبادی ورودی استان نیز از برنامه‌های نوروز بوده است.

حسین نژاد افزود: همچنین توجه به موضوع عفاف و حجاب، افزایش ماندگاری بیش از ۲ روز نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۳۱ درصدی میزان اقامت به صورت تجمعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴۴ درصدی میزان ماندگاری در هتل‌های استان و… از سایر اقدامات دیگر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125897

مهمترین اخبار ایران و جهان: