نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 13:07

هشدار برای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان

مدیرکل دامپزشکی گیلان از تشدید نظارت‌ها و پایش برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی بابایی، مدیرکل دامپزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما بیشتر است، اظهار کرد: گروه‌های دامپزشکی گیلان پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان‌های مختلف استان را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد پردنگان مهاجر در گیلان افزود: با توجه به تعداد زیاد پرندگان مهاجر به استان از روستائیان به ویژه ساکنان حاشیه تالاب‌ها خواست با محصورکردن جایگاه‌های پرندگان خود، از تماس مستقیم با پرندگان مهاجر خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه مرغ و تخم‌مرغ باید کامل پخته مصرف شود، تصریح کرد: مصرف فرآورده‌های طیور (گوشت مرغ) که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید، کشتار و بسته‌بندی می‌شود، هیچ‌گونه خطری به لحاظ انتقال بیماری ندارد.

وی با تأکید بر رعایت جدی نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: شهروندان از خرید پرندگان در بازار‌های محلی خودداری و در هنگام پاک کردن مرغ از دستکش استفاده کنند.

بابایی همچنین به خانواده‌های توصیه کرد تا از بازی و تماس کودکان خود با طیور جلوگیری کرده و هرگونه علائم و تلفات غیرعادی پرندگان را به دامپزشکی استان با شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645697

مهمترین اخبار ایران و جهان: