نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 14:49

توانمندی امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی به گونه‌ایست که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، داوود منظور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام به میهن در مصلای امام علی(ع) این شهر اظهار کرد: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی هم هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند با تهدید، جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی را سد کنند.

وی افزود: خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی به گونه‌ایست که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند و از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی است و کشورمان در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند. 

منظور با اشاره به اینکه الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌کند، گفت: امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه‌ای فراهم کند که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر  است و ایران دارای رتبه اول ذخایر نفت و گاز است که حتماً از این مزیت‌ها به عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت. 

وی با بیان اینکه صنعت نفت امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده که مهندسین با توان و ظرفیت داخلی این صنعت مهم را پیش می‌برند، افزود: از معدود کشورهایی هستیم که پهنه وسیع معدنی در اختیار داریم و با توسعه معدن در تولید فلزات پایه و دیگر محصولات معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: امیدواریم با تکمیل زنجیره ارزش و تلاش برای پیوند معادن و بخش‌های پایین‌دستی زنجیره تولید را تقویت و تکمیل کنیم.

وی از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: ان‌شاءالله میزان ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم.

منظور با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ها و مدارس و طرح‌های نیمه تمام جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است که به جد دنبال می‌شود، گفت: کرمان از کانون‌های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌هایی از این استان در رتبه‌بندی‌های جهانی است که برای توسعه آموزش عالی و تربیت نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

وی ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها در کنار تکمیل حوزه‌های علمیه و خانه‌های عالم در پیشرفت حوزه فرهنگ را جزو اولویت‌های مهم دانست ‌و گفت: تلاش می‌کنیم با اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این یک ماه و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده مصوبات سفر رئیس جمهوری را به نتیجه برسانیم.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657009

مهمترین اخبار ایران و جهان: