نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 23:10

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان به جمع زنان کارآفرین نیامد!

خرم‌آباد - به‌رغم برنامه‌ریزی و دعوت قبلی برای حضور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان در جمع زنان بازرگان و کارآفرین استان، وی در این جلسه غیبت داشت!

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: جلسه اتاق فکر زنان بازرگان لرستان در حالی روز چهارشنبه برگزار شد که بنا بود این نشست یک مهمان ویژه داشته باشد، فریبا ولی‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان که نامش به‌عنوان مهمان اصلی در فهرست برنامه‌ها درج شده بود؛ اما به این نشست نیامد.

این در حالی است که مطابق برنامه در نظر گرفته شده بنا بود در این جلسه بانوان کارآفرین و بازرگان استان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کرده و از طریق مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان به گوش مدیریت ارشد استان برسانند!

ارائه دو نفر از بانوان کارآفرین استان لرستان که با دست‌خالی مسیر سختی را طی کرده بودند و حالا تنها یک گوش شنوا برای شنیدن دغدغه‌هایشان می‌خواستند از بخش‌های جلسه اتاق فکر زنان بازرگان استان بود.

رئیس کانون زنان بازرگان لرستان و عضو هیئت‌رئیسه کانون زنان بازرگان ایران در این جلسه با بیان اینکه ۷۲ ساعت قبل از برگزاری جلسه متن دعوت‌نامه برای مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ارسال شده است، گفت: امیدوار بودیم با حضور خانم ولی‌پور در این نشست شاهد شنیده‌شدن صدای زنان کارآفرین و بازرگان استان باشیم، شاید گره‌ای از مشکلات این زنان توانمند باز شود.

سمیه مهراب نیا بخش‌های مختلف این جلسه از سری جلسات اتاق فکر زنان بازرگان را ارائه یکی از اساتید خانم پیرامون ظرفیت‌های هوش مصنوعی در حوزه کسب‌وکارها، تشریح ابعاد مختلف کارآفرینی اجتماعی و همچنین ارائه دو نفر از بانوان کارآفرین استان اعلام کرد.

بنا برگزارش خبرنگار مهر، به‌رغم اعلام آمادگی قبلی برای حضور مدیرکل بانوان استانداری لرستان در این جلسه در آخرین دقایق این موضوع - به دلیل آنچه جلسه دیگری در استانداری اعلام شد - کنسل شد تا صبوری و انتظار زنان کارآفرین تا پایان جلسه برای حضور فریبا ولی‌پور بی‌نتیجه باشد.

غیبت مدیرکل بانوان استانداری لرستان آنجا محسوس‌تر شد که زنان کارآفرین حاضر در جلسه در هنگام طرح مشکلات خود از بی‌مهری متولیان به فعالیت‌های بانوان و حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارشان لب به گلایه گشودند؛ اما شنونده‌ای برای شنیدن انتقادات به حق آنها نبود.

این نحوه مواجهه عالی‌ترین مسئول حوزه بانوان لرستان با دعوت زنان کارآفرین و توانمند لرستانی در حالی رخ می‌دهد که مهم‌ترین مسئولیت و وظیفه این حوزه استانداری لرستان پرداختن به مسائل زنان در بخش‌های مختلف است و به نظر می‌رسد اولویت مهم‌تری نباید در این زمینه در این زمینه وجود داشته باشد.

از سوی دیگر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جایگاه متناظر در سطح عالی‌تر در نشست‌های مختلف با زنان بازرگان بر لزوم حمایت و پشتیبانی از این قشر تأکید کرده و حتی کارگروهی برای مشارکت بیشتر این زنان توانمند در مجموعه خود ایجاد کرده است.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که باتوجه‌به نگرش مثبت و مؤثر دولت در حوزه زنان و توجه جدی به زنان کارآفرین چرا در استان لرستان همچنان شاهد چنین برخوردهایی هستیم؛ مگر نه اینکه وظیفه ذاتی حوزه بانوان و خانواده استانداری لرستان پیگیری و شنیدن مسائل حوزه زنان است؟

از سوی دیگر کارگروه بانوان و خانواده استانداری لرستان به‌عنوان مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری مسائل این حوزه طی مدت تصدی‌گری خانم فریبا ولی‌پور تاکنون چه دستاورد و حرکت مؤثری داشته است و تا چه میزان از ظرفیت زنان توانمند لرستانی در کمیته‌های تخصصی ذیل خود بهره‌مند شده است؟

سوالات بسیاری در مورد عملکرد، رویکرد، نگرش و فعالیت‌های حوزه بانوان استانداری لرستان وجود دارد که انتظار می‌رود فرهاد زیویار استاندار لرستان در جایگاه عالی‌ترین مقام دولت در استان با نگاهی دلسوزانه و مطالبه‌گرانه از سوی زنان لرستانی از مسئول این حوزه پاسخگویی بطلبد؛ شاید در میان سوالات متعدد، آخرین سوال چرایی عدم حضور و بی‌مهری فریبا ولی‌پور به زنان بازرگان و کارآفرین باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407214

مهمترین اخبار ایران و جهان: