نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 12:57

ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر با بازگشت پلی‌اکریل به مدار فعالیت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه با بازگشت پلی اکریل به مدار فعالیت برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد، گفت:هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت و هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان، اظهار کرد: امسال شرایط نسبتا آرامی را در بازار شب عید داشتیم از این رو از تمامی کسانی که به هر عنوان در اجرای طرح تشدید نظارت‌ها در بازار همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: شعار سال، در سالیان متمادی حول محور مباحث اقتصادی بوده امسال نیز شعار «مهار تورم، رشد تولید» از طرف مقام معظم رهبری با هوشمندی اعلام شد؛ از این رو ورود به مباحث تولید را همانند گذشته با جدیت دنبال می‌کنیم‌.

نقش با بیان اینکه اقتصاد یک موجود زنده است و تمام اجزا و مؤلفه‌های آن با یکدیگر ارتباط کاملاً پویایی دارد، گفت: یکی از مهمترین مباحث در رشد تولید، سرمایه‌گذاری است بنابراین اگر در کشور نتوانیم مباحث سرمایه‌گذاری و تشویق به سرمایه‌گذاری را حل کنیم شاهد اتفاقات خوشایندی نخواهیم بود.

ضرورت تغییر نگرش به سرمایه‌گذاری در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به یک تغییر نگرش در مدیران استانی، نسبت به سرمایه و سرمایه‌گذار نیازمند هستیم البته این تغییر نگرش بایستی تغییر رفتار را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رفتار استان باید به سوی جذب سرمایه‌گذار باشد، گفت: در اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری یکی از مهمترین مولفه‌هایی که بیان می‌کنند مردمی‌سازی است و این در حالی است که مردمی‌سازی با جذب سرمایه اتفاق می افتد.

 نقش با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار واقعی در استان عنوان کرد: همه ما با سوءاستفاده مخالف هستیم اما بایستی در جذب سرمایه‌گذاری که اهلیتش برای ما محرز است حداکثر تلاش را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: کسی که ریسک تولید را می‌پذیرد و به میدان می‌آید باید به هر نوعی مورد حمایت قرار بگیرد و این مهم را در نظر داشته باشیم که سرمایه‌گذاران تا زمانی که ابهام در اقتصاد باشد به سرمایه‌گذاری ورود پیدا نمی‌کنند.

وی گفت: باتوجه به نرخ بالای دانش و فناوری در کشور، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید داریم، در استان نیز در این مورد می‌توانیم گام‌های بلندی را برداریم.

 نقش افزود: از ابتدای فعالیت در معاونت اقتصادی استانداری اصفهان متوجه شدیم که محمل‌های قانونی بسیار قوی در استان وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته‌اند از جمله ماده ۶۱ (قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) که با جدیت در حال برگزاری جلسات این ستاد هستیم.

بازگشت پلی اکریل به مدار فعالیت و ایجاد اشتغال 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت و هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

وی با تاکید بر فعال کردن واحد‌های نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام در استان، بیان کرد: با بازگشت پلی اکریل به مدار فعالیت برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد که عدد قابل توجهی است. از طرفی با ارتقای بهره‌وری می‌توانیم شاهد افزایش تولید باشیم از این رو بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی موجود را دنبال می‌کنیم.

نقش گفت: تکمیل زنجیره ارزش و فاصله گرفتن از خام فروشی از جمله مواردی است که با تمام توان به دنبال تحقق آن در استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خطاب به فرمانداران عنوان کرد: با در نظر گرفتن رویکرد استان، وظیفه همگانی ما این است که ظرفیت‌های معطل مانده در استان را شناسایی و با ارائه راهکارهای مناسب و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط زمینه افزایش تولید در استان را رقم بزنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131514

مهمترین اخبار ایران و جهان: