نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 14:36

آماده‌باش ۱۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی حرم رضوی در مراسم دعای عرفه

مشهد ـ مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آماده‌باش ۱۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی حرم رضوی برای ارائه خدمات اورژانسی به زائران و مجاوران در مراسم پرفیض دعای عرفه این آستان ملکوتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سلطانی‌فر اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور مؤمنان در مراسم پرفضیلت قرائت دعای عرفه و شب عید سعید قربان، علاوه بر ۸ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی و تقویت نیروهای آن‌ها، ۱۱ پایگاه سیار از ساعت ۱۵ تا ۲۴ چهارشنبه هفتم تیرماه در اماکن متبرکه رضوی فعال خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به مشارکت خادمیاران سلامت رضوی در ارائه خدمات درمانی در برخی از این پایگاه‌ها افزود: دارالشفای امام (ع) و پایگاه‌های صحن امام حسن مجتبی (ع)، صحن جمهوری اسلامی و باب الرضا (ع) حرم مطهر با استقرار تیم‌های کامل پزشکی مؤسسه به طور ویژه آماده ارائه خدمات در مدت برگزاری این مراسم خواهند بود.

استقرار ۱۲ آمبولانس و ۴ موتورلانس

وی گفت: در این مدت همچنین با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی و اورژانس ۱۱۵، در مجموع ۱۲ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه موتورلانس در داخل و حریم حرم مطهر به منظور ارائه خدمات به بیماران اورژانسی مستقر خواهد بود.

سلطانی فر ادامه داد: بیماران اورژانسی در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی در طول مدت برگزاری مراسم دعای عرفه با استفاده از این آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام می‌شوند.

تقویت خدمات و نیروها در دارالشفای امام (ع)

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بیان کرد: دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان شیخ طوسی حرم مطهر هم با تقویت نیرو در بخش‌های پزشکان عمومی و خدمات پرستاری در این مراسم روح‌بخش آماده ارائه خدمات درمانی به عموم بیماران زائر و مجاور است.

وی افزود: علاوه‌براین، بخش رادیولوژی این مرکز درمانی به مناسبت برگزاری مراسم عرفه به صورت ۲۴ ساعته آمادگی پذیرش بیماران به ویژه بیماران اورژانسی را خواهد داشت. همچنین در این ساعات، به منظور ارائه خدمات سرم‌تراپی فوق‌العاده ۱۰ تخت در طبقه اول دارالشفا مستقر خواهد بود.

گفتنی است؛ مرکز فوریت‌های پزشکی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) از طریق تماس با شماره داخلی ۲۴۲۴ و شماره عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در اماکن متبرکه رضوی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315214

مهمترین اخبار ایران و جهان: