نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 16:55

یکه‌تازی ترامپ و شروع بد بایدن در آستانه فصل مقدماتی انتخابات

نتایج نظرسنجی جدید در آمریکا از شانس پیروزی ترامپ در رقابت‌های درون حزبی و احتمال رقابت مجدد او در انتخابات 2024 مقابل رئیس‌جمهوری حکایت دارد که عدم محبوبیتش رکوردشکنی کرده است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ صدرنشینی ترامپ در جمع رقبای انتخاباتی و رکوردشکنی بایدن در نامحبوب بودن، نتایج یک نظرسنجی ملی جدید با آغاز فصل مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست.

 بر اساس نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس که یکشنبه-- یک روز قبل از رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه در آیووا (آغاز رقابت‌های مقدماتی در انتخابات آمریکا)--منتشر شد، ترامپ در مقابل هم‌حزبی‌هایش ران دی‌سانتیس، نیکی هیلی، ویوِک راماسوامی و آسا هاچینسون با فاصله پیشتاز است. 

به طور کلی، بیش از ۷۰ درصد جمهوری‌خواهان از این که ترامپ نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی باشد، اعلام رضایت کردند. در مقایسه، ۵۷ درصد دموکرات‌ها همین احساس را نسبت به انتخاب بایدن به عنوان نامزد این حزب داشتند.

در این نظرسنجی پایین‌ترین حد رضایت از عملکرد بایدن (۳۳ درصد) به ثبت رسید که از زمان ریاست‌جمهوری جورج دابلیو بوش یعنی در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بود. 

مقایسه نتایج بایدن با کمترین میزان رضایت از ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش

با وجود آنکه انتخابات ۲۰۲۴ در حال تبدیل شدن به رقابت مجدد میان این دو نامزد پیشتاز است، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی‌ها می‌گویند مشتاق به نامزدی هیچ یک از این دو نفر نیستند و انتخابات پیش‌رو را در صورت پیروزی این دو نفر در انتخابات مقدماتی به عنوان نامزد نهایی حزبشان، رقابتی بین دو «فرد خطاکار» می‌دانند. 

آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید بایدن را از نظر صداقت و قابل اعتماد بودن ۴۱ در مقابل ۲۶ درصد به ترامپ ترجیح دادند، در حالی که از نظر آمادگی ذهنی و سلامت جسمانی ترامپ توانست بایدن شکست دهد؛ اما باز هم به طور کلی گفتند رقابت بایدن/ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ در صورتی که این نتیجه فصل مقدماتی باشد، نبرد نامزدهای نامحبوب را برای آن‌ها رقم خواهد زد. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638814

مهمترین اخبار ایران و جهان: