نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 01:27

حضور ۳۰ پزشک متخصص در بزرگ ترین درمانگاه علوم پزشکی ایران

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، از ادامه فعالیت بزرگ ترین درمانگاه سطح دو در مسیر نجف-کربلا تا پایان پنج شنبه ۱۶ شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مشکی، به انجام موفقیت آمیز چندین مورد احیای اولیه در این مرکز گریزی زد و گفت: خوشبختانه احیای این بیماران موفقیت آمیز بود و پس از رسیدن به شرایط مطلوب، به بیمارستان منتقل شدند.

وی درباره کارکنانی که در درمانگاه ارائه خدمت می‌کنند، افزود: بالغ بر ۸۰ پرسنل درمانی متشکل از پرستار، کمک بهیار و ۳۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف زنان ارتوپدی چشم اطفال داخلی جراحی به صورت ۲۴ ساعته با برنامه‌ریزی شیفت بندی شدند و در چندین شیفت در حال خدمت رسانی به زائرین حسینی هستند. همچنین دو کانتینر دارویی کامل در اختیار این موکب درمانی دانشگاه قرار گرفته است. این داروها به صورت رایگان در موارد مورد نیاز که پزشکان تشخیص می‌دهند، برای بیماران تجویز می‌شود.

مشکی از شرایط درمانگاه ابراز رضایت کرد و افزود: مشکل خاصی در درمانگاه وجود ندارد و تمامی همکاران با شور و شوق فراوان به زائران ارائه خدمت می‌دهند و تا ۱۶ شهریور این درمانگاه دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته نیز بیشترین حجم مراجعین به درمانگاه از کشورهای دیگر به خصوص زائرین عراقی بودند و تقریباً از روز گذشته تعداد زائرین ایرانی به درمانگاه افزایش پیدا کرده و در حال حاضر بیشترین مراجعین ما را تشکیل می‌دهند.

مشکی خاطرنشان کرد: همزمان در شهر کربلا بیمارستان امام الحجه با کمک کارکنان درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است و متخصصین اطفال قلب و داخلی ما در آنجا نیز بیماران را ویزیت می‌کنند. در حال حاضر ۳۰ بیمار ایرانی در این بیمارستان تحت درمان سرپایی قرار گرفته و ۶ بیمار در این مرکز بستری شدند. دو بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488571

مهمترین اخبار ایران و جهان: