نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 22:07

دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه در جنوب ادلب

دو گروه از عناصر تروریستی در منطقه جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که با ایستادگی نیروهای سوری، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه امروز شنبه در محورهای جنوبی استان ادلب واقع در شمال این کشور با عناصر گروه  تروریستی القاعده درگیر شدند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، ارتش سوریه با عناصر تروریستی«انصار التوحید» که وابسته القاعده هستند در محور شهرک «الملاجه» واقع در جبل الزوایه (جنوب ادلب) درگیر شدند. پیش از آن، تروریستها در اطراف این شهرک، یک تونل را منفجر کرده بودند.

منابع محلی خبر دادند که  تروریستها همچنین به شهرک الفطیره حمله کردند. تروریستهای احرار الشام هم در محور شهرک «حزارین» در جنوب ادلب به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که با ایستادگی نیروهای سوری، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ارتش سوریه همچنین در الفطیره و «سفوهن»  به مسیرهای امدادرسانی تروریستها حمله کردند. در الملاجه و حزارین اما درگیریها به صورت پراکنده در جریان است. ارتش سوریه هم عملیات گسترده پاکسازی را در این مناطق آغاز کرده است.

چند روز پیش، مرکز مصالحه روسیه خبر داد که در جریان حملات هوایی به مقرهای تروریستهای تحریر الشام در یکی از روستاهای ادلب، ۱۷ تروریست کشته شدند. این مرکز از تروریستها خواست که از بمباران مواضع ارتش سوریه و زیرساختی شهری دست بردارند.

وزارت دفاع سوریه هم هفتم تیر ماه در بیانیه‌ای از پاسخ به حملات گروه‌های تروریستی علیه غیرنظامیان در حومه «حماة» خبر داد. تروریست‌های «جبهه النصره»، صبح همان روز شهرک «جورین» در حومه «حماه» سوریه را هدف خمپاره قرار دادند و بلافاصله  پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی بر فراز ادلب و حومه آن و حومه شمالی حلب آغاز شد.

 پاسخ به این حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها با توپخانه سنگین ارتش سوریه آغاز شد و محورهای حومه غربی حلب و محورهای جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار گرفت. سپس نیروی هوایی روسیه وارد میدان شد و جنوب ادلب را بمباران کرد.

در حمله مذکور مقرهای تروریست‌ها به صورت کامل تخریب و ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند و در میان کشته‌ها تعدادی از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی وجود دارند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470371

مهمترین اخبار ایران و جهان: