نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:18

تقویت باورهای دینی و اعتقادی عامل تحقق عفاف و حجاب در جامعه

امام‌جمعه نطنز گفت: عفاف و حجاب مسئله‌ای است که اختصاص به بانوان ندارد باید مردان هم اهل عفاف و حجاب و تقوا و غیرت باشند اصلی‌ترین عامل تحقق عفاف و حجاب در جامعه تقویت باورهای دینی و اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: غدیر آمده است بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی با سیاست باشد، منتها سیاست عادلانه که بتواند به‌واسطه آن اقامه نماز، روزه، حج کند و معارف کند.

وی افزود: موضوع تمام اعیاد حقیقی و الهی انسان است و هرکدام از این اعیاد، در تحقق حقیقت انسانیت بیشتر نقش داشته باشد، عید واقعی خواهد بود، حقیقت انسان تنها با مفهوم ولایت معنا و عینیت می‌یابد، بنابراین عید الله الاکبر، عید غدیر است.

یعقوبی با گرامیداشت روز مالیات، تصریح کرد: پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، برخی کشورها با پرداخت مالیات اداره می‌شوند و از اقشاری که مشمول مالیات می‌شوند انتظار می‌رود مالیات خود را به‌موقع پرداخت کنند، البته بعضی از بازاری‌ها از میزان دریافت مالیات گله‌مند هستند که باید به آن توجه شود.

خطیب جمعه نطنز با اشاره به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم، اذعان کرد: اگرچه رضاخان آغازکننده پدیده کشف حجاب در کشور بود، اما استعمار از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران، داشت.
 
وی بیان کرد: استعمار وقتی وارد کشورهای اسلامی شد متوجه شد که نیمی از جمعیت این کشورها، یعنی زنان، با پوشش حجاب در جامعه حضور پیدا می‌کنند بنابراین برای مبارزه باحجاب برنامه‌ریزی گسترده کرد.

یعقوبی با تأکید بر اینکه حجاب امنیت است نه محدودیت، خاطرنشان کرد: خانم جودیت میل خبرنگار نیویورک‌تایمز در مقالهٔ زنان در آغوش اسلام امنیتی تازه می‌یابند می‌نویسد: «پوشش حجاب برای زن این امکان را فراهم ساخته که در شهرهای شلوغ بتواند به‌راحتی فعالیت کند و از مزاحمت مردان جوان در امان بماند پیام غیرقابل‌تردید این لباس به اطرافیان این است که این زن نجیب است؛ به او کار نداشته باشید.
 
 امام‌جمعه نطنز بیان کرد: عفاف و حجاب مسئله‌ای است که اختصاص به بانوان ندارد باید مردان هم اهل عفاف و حجاب و تقوا و غیرت باشند اصلی‌ترین عامل تحقق عفاف و حجاب در جامعه تقویت باورهای دینی و اعتقادی است که باید پدران و مادران عفاف و حجاب را در خانه نهادینه کنند.

گلایه امام‌جمعه بادرود از کمبود نان در این شهر

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک عید غدیر و همچنین هفته مالیات، اظهار کرد: مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف جامعه برای بهره‌برداری از امکانات و منابع عمومی کشور، به حکومت می‌پردازند. مالیات از منطقی‌ترین و بهترین شیوه‌های تأمین بودجه و هزینه‌های کشور است، بااین‌حال برخی افراد هنگام پرداخت مالیات این کار را با اکراه و اجبار انجام می‌دهند، چون اصولاً از ماهیت مالیات باخبر نیستند. بسیاری بر این عقیده‌اند که کشور ثروتمندی چون ایران با داشتن منابع نفتی، زیرزمینی و معدنی چه نیازی به دریافت مالیات از مردم دارد که این عقیده به خاطر ناآشنایی و عدم اطلاعات کافی درباره ضرورت پرداخت مالیات است.

وی افزود: در کشورهای دیگر که فاقد منابع زیرزمینی و غیره هستند پرداخت مالیات به‌صورت فرهنگ درآمده و سازمان امور مالیاتی به‌راحتی مردم را ترغیب به پرداخت مالیات کرده است، مردم اگر بدانند کشور برای انجام کارهای زیرساختی نیاز به پول دارد که از راه دریافت مالیات تأمین می‌شود با میل و رغبت بیشتری اقدام به پرداخت مالیات می‌کنند. از دلایل دیگر دریافت مالیات از مردم، پیشرفت و رشد اقتصادی کشور است.

قاسمی گفت: در هفته‌ای که گذشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را داشتیم ضمن عرض خدا قوت و تبریک به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور و شهرستان و بخش امامزاده عرض می‌کنم که این دو نهاد، بازوان اجرایی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هستند لذا وظیفه‌دارند که صیانت و توسعه شهر و روستاها رو در برنامه کاری خود قرار دهند.

امام‌جمعه بادرود تأکید کرد: مردم این منطقه از عدم کیفیت نان گلایه دارند، ضمن اینکه نانوایی‌ها هم از وضع نامطلوب آرد گله‌دارند مردم شریف و بافرهنگ نجیب منطقه بادرود از مسؤولین ذی‌ربط می‌خواهند که نظارت بیشتری داشته باشند تا نان باکیفیت تحویل مردم داده شود و سهمیه آرد هم بیشتر شود تا مردم منطقه و مسافران و زائران آقا علی عباس در سطح شهر سرگردان نباشند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340571

مهمترین اخبار ایران و جهان: