نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 13:51

اریک زمور: جنگ داخلی در فرانسه آغاز شده است

روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین فرانسه بر این باور است که تحولات کنونی در این کشور نشان‌دهنده این است که جنگ داخلی در فرانسه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اریک زمور»، روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین فرانسه می‌گوید ناآرامی‌ها و اعتراضات کنونی نشان می‌دهد که جنگ داخلی و قومیتی در فرانسه آغاز شده است.

زمور در گفت‌وگو با « Europe ۱ TV» گفت: جنگ داخلی، درگیری بین مردم و مقامات است و این دقیقا همان چیزی است که هم‌اکنون در فرانسه در جریان است. به گفته زمور «دلیل اتفاقاتی که در خیابان‌های فرانسه در حال‌رخ دادن است، سیاست‌های مهاجرتی است.»

سه شنبه هفته پیش یک نوجوان مراکشی الأصل ۱۷ ساله در حومه پاریس به ضرب گلوله نیروهای پلیس فرانسه به قتل رسید؛ پلیس مدعی شد که او نسبت به فرمان ایستِ مأمور پلیس بی‌توجهی کرده و به همین دلیل هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

با انتشار تصاویر و نحوه قتل این نوجوان، موجی از انزجار بین مردم فرانسه به خصوص میان جوانان رنگین‌پوست برخاست و آنها را به خیابان کشاند. به نوشته خبرگزاری رویترز این «بدترین بحران امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، پس از اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸» است.

بنا بر گزارش‌ها، علی‌رغم بازداشت عامل اصلی قتل این نوجوان به اتهام «قتل غیرعمد»، اعتراض‌های خیابانی علیه خشونت پلیس و دولت فرانسه به‌سرعت به شهرهای مختلف این کشور سرایت کرد. تصاویر رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی فرانسوی نشان می‌دهد درگیری‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز بین معترضان و نیروهای پلیس بعد از گذشت ۵ روز از آغاز این بحران همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324927

مهمترین اخبار ایران و جهان: