نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 23:09

بلینکن: به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند می‌گویم این کار را نکنید

وزیر امور خارجه آمریکا که در بغداد به سر می‌برد شامگاه یکشنبه پس از دیدار با نخست وزیر عراق گفت پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده‌ایم که این کار را انجام ندهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که در بغداد به سر می‌برد، شامگاه یکشنبه گفت پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده‌ایم که این کار را انجام ندهند.

وی که این سخنان را پس از دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق مطرح می‌کرد، افزود: «خواستار هیچگونه رویارویی با ایران نبوده اما تمامی اقدامات برای حمایت از نیروها و شهروندانمان را اتخاذ خواهیم کرد».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «تلاش خواهیم کرد که درگیری‌ها به فراتر از غزه گسترش نیابد».

بلینکن گفت: «پیشرفت‌های خوبی در خصوص مذاکرات آتش‌بس انسانی در غزه ایجاد شده اما اختلاف‌هایی درباره رسیدن به آتش بس کامل وجود دارد اما همگان از آتش بس انسانی حمایت می‌کنند».

وی افزود که مذاکرات بسیار خوب و صریحی با نخست وزیر عراق داشته است.

همزمان با وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه هشدار داد که نظام سلامت در غزه دیگر قادر به ارائه خدمات نیست و باید آتش‌بس حاصل شود.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «خشونت‌ها باید متوقف شده و کمک‌ها به نوار غزه وارد شوند».

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان نباید در برابر رنج‌های باریکه غزه دست بسته باقی بماند».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562571

مهمترین اخبار ایران و جهان: