نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 18:04

وزیر راه: وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهراد بذرپاش عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن ملی و تامین ۶ هزار قطعه زمین روستایی، اظهار کرد: در بخش مسکن کل کشور شاهد نتایج متفاوت و رونق هستیم.

بذرپاش از هدف‌گذاری برای تحویل ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در کشور رقم خورده و اتفاق بی‌سابقه‌ای است، ضمن اینکه سال آینده نیز با تحویل ۵۰۰ هزار قطعه دیگر این رقم به یک میلیون می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تحویل زمین شهری از ۳۷۰ هزار قطعه در سال‌جاری عبور کرده و تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه می‌رسد و به این ترتیب مجموعا تا سال آینده ۲ میلیون قطعه زمین در شهرها و روستاها در قالب‌های گروهی و فردی تقدیم متقاضیان خواهد شد.

به گفته بذرپاش، وام مسکن روستایی با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان و از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که به رشد تولید مسکن در روستاهای کشور منجر می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد:‌ استان کردستان به دلیل اقلیم جغرافیایی و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تامین زمین بود که طبق گزارشات بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تامین اراضی نیز در شهرهای مختلف این استان محقق شده است، عنوان کرد: حوزه تامین زمین‌های روستایی طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است.

به گفته بذرپاش، بنیاد مسکن علاوه بر اقداماتی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده در حوزه تامین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

وی تصریح کرد: امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن و ۶ هزار قطعه زمین در کردستان تحویل متقاضیان داده شد و امیدواریم در سفرهای بعدی این رقم افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در سومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان از جمله بهره‌برداری از راه‌آهن همدان-سنندج رخ داد، گفت: توسعه زیرساخت‌های استان کردستان به ویژه حمل‌ونقل ریلی، پیامدهای مثبت اقتصادی برای این منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559071

مهمترین اخبار ایران و جهان: