نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 10:54

تسهیل شرایط احداث بارگاه زرشک برای خرده مالکان در خراسان‌جنوبی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: با توجه به خرده مالک بودن کشاورزان استان پس از پیگیری‌های انجام شده شرایط احداث بارگاه‌های بهداشتی زرشک تسهیل شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان بیکی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیرجند امروز در جمع رسانه ها اظهارداشت: یکی از شرایط احداث بارگاه زرشک درگذشته، برخوردار بودن از حداقل یک هکتار باغ زرشک بود که این موضوع مشکلاتی برای باغداران ایجاد می کرد. 

وی تأکید کرد: با توجه به خرده مالکی کشاورزان استان، پیگیری این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت و در سفر رئیس امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی به استان موضوع مطرح و از باغات بازدید میدانی انجام شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان خرده مالک هم می‌توانند اقدام به احداث بارگاه کنند افزود: با پیگیری کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و طرح مسئله در شورای گفت وگو دولت با بخش خصوصی، مشکل مرتفع و در حال حاضر کشاورزان دارای ۵ هزار متر زمین هم می‌توانند اقدام به احداث بارگاه زرشک کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند به برگزاری جشنواره زرشک در استان اشاره کرد و افزود: با همت مسئولان و دولتمردان ده‌ها جلسه به این منظور برگزار شد و برای شناساندن بیشتر محصول زرشک، در جشنواره امسال، با پیگیری اتاق بازرگانی از فعالان حوزه صادرات ، سرمایه‌گذاران، صاحبان سه برندغذایی مطرح در بحث فرآوری زرشک، آبمیوه و ....به استان دعوت شده اند.

 بیکی تصریح کرد: وظیفه دولت تسهیل امور است و اجرا نیست دولت باید برای جذب سرمایه‌گذار، در زمینه تسهیل استعلامات مورد نیاز، تسهیلات هدفمند، بازار فروش، قوانین دست و پاگیر و..... اقدام کند و از دولت نباید انتظار احداث کارخانه داشت.

به گفته وی با توجه صدور تعداد زیادی پروانه و مجوز، در حال حاضر در خراسان جنوبی نیاز به ساخت واحد جدید صنایع تبدیلی و تکمیلی نیست و باید به واحدهایی که در این چند سال با وجود مشکلات از مدار خارج نشدند، برای ادامه کار تسهیلاتی پرداخت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند از ورود سازمان بازرسی برای رصد تسهیلات پرداخت شده خبر داد و افزود: این اقدام  مهم با وجود دشواری کار، برای رصد بهتر امور و تسهیلات پرداخت شده آغاز شده است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539508

مهمترین اخبار ایران و جهان: