نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 17:58

حضور کاندیدای سلایق مختلف شور انتخاباتی ایجاد می‌کنند

همزمان با عید سعید مبعث، همایش بزرگ تقریب مذاهب اسلامی شهرستان بندرعباس و محفل انس با قرآن با هدف وحدت بین شیعه و سنی تحت عنوان امت رسول الله در محل مسجد جامع روستای گچین با حضور علمای اهل سنت و شیعه در برگزار شد.

️به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب بهادری سرپرست فرمانداری شهرستان بندرعباس، امروز در همایش بزرگ تقریب مذاهب اسلامی شهرستان بندرعباس و محفل انس با قرآن با هدف وحدت بین شیعه و سنی تحت عنوان امت رسول الله در محل مسجد جامع روستای گچین با حضور علمای اهل سنت و شیعه در  برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث پیامبر و ایام الله دهه فجر با اشاره به وحدت مردم استان هرمزگان، همدلی و همراهی با یکدیگر، اظهار کرد: ریشه این وحدت، اعتقاد بزرگان و علمای تشیع و تسنن منطقه از دیرباز است.

وی با اشاره به اینکه اتحاد شیعه و سنی در هرمزگان الگوی بسیار خوبی برای سراسر کشور است، افزود: وحدت در اعتقادات هر شیعه و سنی این استان حک شده است و همه برادرانه با هم زندگی می‌کنند. 

سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به اینکه برادری و برابریِ شیعه و سنی در هرمزگان تحسین‌برانگیز است، خاطرنشان کرد: در عرصۀ سیاسی نیز موضع‌گیری‌های علمای شیعه و سنی درمنطقه، نشان‌دهندۀ اتحاد و یکپارچگی در برابر دشمن است و به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «همه برای اسلام باید تلاش کنید، شیعه و سنی برای اعتلای کلمۀ توحید، اعتلای ارزش‌های اسلامی و اجرای قوانین محمدی تلاش کنند.»

بهادری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقارن این عید بزرگ و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران در این ۴۵ سال به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با حفظ وحدت بین شیعه و سنی دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف به دست آورده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی  تاکید کرد: نامزدهای انتخابات با سلایق مختلف سیاسی با حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی بستر حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنند. 

در این مراسم شیخ  یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، سردار جاودان فرماندهی انتظامی استان هرمزگان و همچنین شیخ نیک بنیاد امام جماعت روستای گچین پایین به ایراد سخن پرداخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669252

مهمترین اخبار ایران و جهان: