نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 19:19

آسمان البرز بارانی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: استان در وضعیت هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی قرار گرفته است.

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: استان در وضعیت هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی رنگ قرار گرفته است که به واسطه آن، فعالیت سامانه بارشی سرد از جمعه شب تا شنبه در منطقه البرز مرکزی خواهیم داشت.

مهرور در ادامه تصریح کرد: به موجب آن رگبار و برف و باران، وزش باد نسبتا شدید، کولاک موقت برف، کاهش محسوس دما (صبح یکشنبه ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد) مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز یادآور شد: همچنین مه آلودگی و یخبندان در استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی می.شود.

وی در پایان اثر مخاطره این سامانه را افت محسوس دما به ویژه دمای کمینه، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی عنوان کرد و گفت: تسریع در فرآوری وش پنبه، عدم انبارداری پنبه در فضای باز با توجه به پیش بینی بارش و کاهش دما، عدم کود پاشی اوره در مزارع، عدم انجام عملیات هرس در استان به خصوص در ارتفاعات با توجه به پیش بینی بارش برف، کنترل دما و ذخیره سازی سوخت دوم در گلخانه.ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، واحدهای تولیدی با توجه به پیش بینی کاهش دما، نگهداری از تاسیسات و عایق بندی لوله‌های آب جهت جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدگی لوله‌ها در باغات و واحدهای تولیدی ضروری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626896

مهمترین اخبار ایران و جهان: