نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 10:50

بازداشت 7 نفر در قزاقستان به اتهام قاچاق موادمخدر

7 نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از آمریکا در قزاقستان دستگیر و به 3 تا 16.5 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، 7 نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از آمریکا به قزاقستان به مدت 3 تا 16.5 سال زندان محکوم شدند.

تحقیقات پیش از محاکمه این افراد در رابطه با قاچاق مواد مخدر توسط اداره آژانس نظارت مالی قزاقستان در آلماتی تکمیل شده است.

یکی از ساکنان آلماتی حین دریافت نامه‌ای از ایالات متحده آمریکا دستگیر و همراه وی مواد مخدر شامل ماری جوانا خشک شده 649 گرم و حشیش 676 گرم کشف و ضبط شد.

بر اساس اطلاعات این اداره در جریان بررسی‌های بیشتر، گروهی از افراد شناسایی شدند که در قاچاق مواد مخدر از مرزهای کشور در سطح وسیع و گسترده و فروش از طریق پیام‌رسان تلگرام دست داشتند.

همچنین از آنها مواد مخدری شامل ماری جوانا 705 گرم و حشیش 1266 گرم کشف و ضبط شد و دادگاه 7 عامل این اقدام را به مدت 3 تا 16.5 سال زندان محکوم کرد. به این ترتیب، در نتیجه اقدامات سازمان نظارت مالی، فعالیت یک کانال قاچاق مواد مخدر از آمریکا به قزاقستان و چندین کانال تلگرامی فروش مواد مخدر در شهر آلماتی سرکوب شد.

پیش از این گزارش شده بود که در جریان فعالیت‌های عملیاتی، پلیس اداره پلیس منطقه «ژامبیل» یک شهروند 37 ساله ساکن منطقه «شو» را به ظن حمل مواد مخدر بازداشت کرده است. در بازرسی از فرد بازداشت شده مواد مخدر به ارزش 11 میلیون تنگه کشف شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632852

مهمترین اخبار ایران و جهان: