نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 14:22

ایجاد ۱۶ هزار زمینه اشتغال در اردبیل

اردبیل-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۶ هزار زمینه اشتغال در اردبیل توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد و تمامی موارد ایجاد اشتغال به صورت مرتب پایش و صحت سنجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: ۱۶ هزار زمینه اشتغال در اردبیل توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد و تمامی موارد ایجاد اشتغال به صورت مرتب پایش و صحت سنجی می‌شود.

وی از پرداخت ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی سال جاری خبر داد و گفت: میزان تعهد ایجاد اشتغال استان اردبیل در قبال پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است که تاکنون حدود ۱۳ هزار اشتغال معادل ۶۰ درصد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به فعالیت یک هزار و ۹۸۸ شرکت تعاونی با ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در استان اردبیل بیان کرد: یک هزار و ۱۱۵ مورد از این شرکت‌ها جزو تعاونی‌های تولیدی و ۳۶۰ مورد نیز به صورت شرکت تعاونی توزیعی مشغول فعالیت هستند.

رحیم زاده با بیان اینکه شهرستان اردبیل با ۵۹۱ شرکت تعاونی، بیشترین تعداد شرکت‌های تعاونی استان را دارد، ادامه داد: ۱۷ درصد فرصت‌های شغلی این استان متعلق به بخش تعاونی است که هم اکنون ۱۷ هزار نفر در این شرکت‌های تعاونی مشغول به کار هستند.

وی از بررسی صلاحیت فعالیت ۷۴ شرکت خدماتی توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد و افزود: با نظارت انجام شده، امکان سو استفاده این شرکت‌های خدماتی به شدت پایین آمده و حقوق کارکنان آنها بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل شرکت‌های خدماتی محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توسعه سه جانبه گرایی یعنی مدیریت مطالبات کارگری و کارفرمایی و ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از مهمترین اهداف کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه تاکنون ۲۷۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل شکل گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978296

مهمترین اخبار ایران و جهان: