نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:56

بانوان پرچمداران جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب هستند

اراک- محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب گفت: پرچمداران جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب، بانوان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح جمعه دوره آموزشی طلایه داران عفاف و حجاب، با حضور بانوان فعال حوزه عفاف و حجاب در شهرستان اراک برگزار شد.

نعیمه اسلاملو محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب در این دوره، گفت: بانوان در عرصه‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند و داشتن محتوای مناسب و مهارت‌های کاربردی به عنوان دو عنصر لازم برای فعالیت حوزه عفاف و حجاب اهمیت دارد.

وی آگاهی، راحت طلبی، تربیت خانوادگی، بدرفتاری با محجبه‌ها و تحت تأثیر رسانه‌ها قرار گرفتن را مؤلفه‌های تأثیرگذار در رابطه با بحث عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: درک نکردن مخاطب، عدم آگاهی و عدم مهارت ارتباط مؤثر در مواجهه با افراد بی‌حجاب از جمله نقاط ضعف ما است.

محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب با تاکید بر اهمیت درک مخاطب افزود: باورها و انگیزه‌ها و رفتارها سه رأس مثلث نگرش را تشکیل می‌دهند که هر کدام بر روی دیگری تأثیر متقابل می‌گذارد و برای ارتباط با مخاطب در حوزه حجاب باید باورها، انگیزه‌ها و رفتارها همسو باشند.

اسلاملو با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام ادامه داد: عزت نفس، کلیدی‌ترین عامل در آموختن حجاب و عمل به آن است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خون هزاران شهید پشتوانه آن است؛ شهدایی که وصیت اصلی‌شان به بانوان حفظ حجاب و عفت بود.

وی تاکید کرد: برای طرح مسئله حجاب و عفاف با افراد، گام اول حال خوب است. گام دوم فکر سالم و گام سوم رفتار سالم و درست است.

محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب با بیان اینکه رضاشاه در سال ۱۳۱۴ نزدیک به دو هزار نفر را در حرم امام رضا (ع) تیرباران می‌کنند و در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند، تاکید کرد: در دوران پهلوی به اشاعه فحشاء می‌پرداختند و جایگاه زن به یک ابزار بهره‌وری جنسی تقلیل یافته بود که نشان از فساد و انحطاط اخلاقی آن رژیم است.

اسلاملو با بیان اینکه مفهوم نگرش متعالی به زن باید رواج پیدا کند چرا که اتاق فکر دشمن برای حجاب بسیار تجهیز شده و باید مسلح شویم، گفت: نگاه انقلاب اسلامی به زن به بانوان جایگاه داد که بعد از انقلاب تعداد زن‌های باسواد و تحصیل کرده را می‌بینیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436896

مهمترین اخبار ایران و جهان: