نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 19:10

آیین‌نامه تامین واگن صادراتی در خراسان رضوی تدوین شد

رییس کمیسیون حمل‌ و نقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیش‌نویس آیین نامه‌ تامین واگن صادراتی در خصوص چگونگی تخصیص واگن و نوع نظارت و کاهش هزینه‌های آن توسط فعالان حوزه حمل و نقل استان تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد زمانیان با اشاره به چالش‌های ترانزیت از برخی نقاط کشور اظهار کرد: سال‌هاست در این‌باره صحبت و پیگیری شده و طی جلسات مختلف، آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین گردیده که مقرر است در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و پیگیری شود.

وی افزود: موضوعات و چالش‌هایی را که مرتبط با بندرعباس و دیگر نقاط ترانزیتی کشور است، در نشستی با حضور مسوولان دولتی مطرح خواهیم کرد و امیدواریم به جمع‌بندی کاملی از معضلات این حوزه و مطالبه بخش خصوصی از دولت برسیم.

رییس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامی مفید مبنی بر تشکیل کمیته سیاست‌گذاری ریلی در استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان بخش خصوصی، استانداری، دادگستری، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه آهن استان از اعضای کمیته سیاستگزاری ریلی در استان هستند.

زمانیان افزود: فراهم کردن ساز و کار اجرایی مانند نحوه تخصیص واگن، تسهیل امور و کاهش هزینه‌ها و همچنین ارائه خدمات در این عرصه به صورت دیجیتال، از جمله برنامه‌ها و اهداف این کمیته تخصصی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424908

مهمترین اخبار ایران و جهان: