نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 16:12

افزایش ۱۰ برابری کمک‌های مردمی نسبت به ۱۴ سال گذشته در اردبیل

اردبیل-مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: میزان جذب کمک‌های مردمی در ۷ سال اخیر نسبت به ۱۴ سال گذشته بیش از ۱۰ برابر در اردبیل رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم الله محبوبی اُناری بعدازظهر یکشنبه در جلسه هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل با بیان اینکه میزان جذب کمک‌های مردمی در ۷ سال اخیر نسبت به ۱۴ سال گذشته بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است، اظهار کرد: استان اردبیل جز استان‌های برتر کشور در برگزاری جشن‌های گلریزان، مساعدت خیرین و عموم مردم و همراهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور شناخته شده است.

وی افزود: از محل جذب کمک‌های مردمی و خیرین از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از یک هزار و ۵۲۰ نفر با محکومیت حدود ۵۲۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و همچنین ۲۶۹ نفر با محکومیت ۱۷۴ میلیارد تومان بدون پرداخت کوچک‌ترین ریالی از طریق مشاوره توسط مددکاران و همت و تلاش رؤسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها، اجرای احکام، همکاران ما در ستاد مردمی دیه و شورای اختلاف شعبه این ستاد از زندان‌ها آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل با اعلام اینکه هنوز تعداد زیادی محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند، تصریح کرد: این محکومان و خانواده‌های آنان در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و در شرایط فعلی کمک‌های خیرین و مردم راهگشای مسائل و مشکلات آنان خواهد بود.

محبوبی رعایت قانون مقررات، جلب اعتماد خیرین و مردم، حفظ اعتماد هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان، رعایت برنامه‌های صرفه‌جویی جز اولویت‌های کاری ستاد مردمی دیه استان عنوان کرد و ادامه داد: باید کمک‌های اندک مردم را قدر بدانیم و به برکت همین کمک‌ها تلاشمان بر این باشد تا از ظرفیت افراد متمول و ثروتمند نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429008

مهمترین اخبار ایران و جهان: