نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 01:13

وصال بعد از ۴۰ سال/شهدایی که عزتمندانه برگشتند

اردبیل- آیین استقبال از سه شهید والامقام دوران دفاع مقدس بعد از گذشت ۴۰ سال دوری از موطن اصلی در فرودگاه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه در آئین استقبال از شهدای تازه تفحص شده در فرودگاه اردبیل، شهیدانی که با نثار جان خود عظمت و افتخار آفریده بودند، عزتمندانه به موطن خود بازگشته تا در حلقه وصل یاران شور و عشقی مجدد برپا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در آئین استقبال از این شهدا تصریح کرد: مردم حسینی، ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل با استقبال از این سه شهید والامقام بار دیگر بر تداوم عزتمند راه و مسیر متعالی شهدا تاکید کردند.

داور نوری گفت: این شهدا بعد از ۴۰ سال دوری و فراغ به آغوش سرزمین مادری خود بازگشتند تا بعد از استقبال رهسپار شهرهای مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل شوند.

وی افزود: پیکر شهید بسیجی «یوسف اصغری» که در سوم بهمن ماه سال ۶۲ به فیض عظیم شهادت رسیده بود، بعد از ۴۰ سال کشف و از طریق آزمایش دی. ان. ای شناسایی و برای تحویل به خانواده به اردبیل ارسال شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ۱۰۸ شهید جاویدالاثر استان اردبیل هویت سه شهید از شهرستان‌های اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر از طریق آزمایش دی. ان. ای شناسایی شده و از طریق معراج شهدا به استان منتقل شد تا امروز با انتقال به شهرهای اردبیل، مشگین و خلخال، فردا همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) آیین تشییع و خاکسپاری انجام شود.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار است مراسم شبی با شهدا امروز در این سه شهر برگزار شده و روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) از ساعت ۱۰ صبح آئین تشییع از مسجد امیرالمؤمنین مشگین‌شهر به شهر قصابه، خلخال به سمت هشجین و اردبیل به سمت روستای سلطان‌آباد برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: این شهدای والامقام و کبوتران خونین بال که سالیان سال از دیدگاه مفقود بوده و پدر و مادرشان پیش از این دار فانی را وداع کردند اما اعضای خانواده چشم انتظار آنها بودند که با شناسایی و تحویل پیکر مطهر شهدا شاهد خاکسپاری و تشییع باشکوهی در شهرهای مختلف استان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212496

مهمترین اخبار ایران و جهان: