نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 21:25

اتباع خارجی کیش خدمات بهداشتی اولیه رایگان دریافت می‌کنند

کیش - رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: برای ارتقای سطح سلامت جامعه خدمات بهداشتی اولیه ، فارغ از وضعیت مدارک به صورت رایگان در اختیار همه اتباع خارجی این جزیره قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضانیا در جلسه هماهنگی طرح واکسیناسیون اتباع خارجی اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان با همکاری مرکز مدیریت بیماری ها و یونیسف طرح تکمیل واکسیناسیون و غربالگری را با هدف پوشش اتباع خارجی مقیم ایران ارایه داده و به مدت ۲ ماه اجرا می شود.

وی افزود: این خدمات شامل خورادن واکسن فلج اطفال در کودکان زیر ۱۵ سال، تزریق واکسن سرخک وسرخجه در کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله، غربالگری سل در افراد بالای ۱۲ سال، مکمل ویتامینA در کودکان زیر پنج سال است.

رضانیا با بیان اینکه این طرح با مشارکت رابط سلامت غیر ایرانی در مراکز و پایگاه های سلامت بهداشت انجام می شود یادآور شد: ارتقای سطح سلامت جامعه، آشنا کردن اتباع غیر ایرانی با مراکز ارائه خدمات بهداشتی، تقویت ارتباط اتباع غیر ایرانی با مراکز بهداشتی درمانی، ارتقاء پوشش واکسیناسیون در کودکان غیر ایرانی، غربالگری و بیماریابی افراد از جمله اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: مرحله اول طرح تکمیل واکسیناسیون و غربالگری شامل واکسیناسیون ومکمل ویتامین Aدر دی ماه و مرحله نیز از بهمن ماه تا پایان فروردین۱۴۰۲ که شامل لکه گیری وغربالگری اجرا می شود.

وی گفت: تمام اتباع که بصورت مجازوغیرمجاز وارد جزیره شده اند می توانند بدون هیچ گونه دغدغه برای دریافت خدمات رایگان به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

این خدمات در مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در صفین جنب بهزیستی در شیفت (صبح وعصر)، پایگاه سلامت صدف به آدرس ویلاهای فردوس، کلینیک خانواده در شیفت صبح و پایگاه سلامت سحر به نشانی شهرک سحر در زمان اداری ارایه می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916552

مهمترین اخبار ایران و جهان: