نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 22:41

نماینده مجلس خواستار تمدید فصل صید ماهیان از دریای خزر شد

گرگان- نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت میزان برداشت ماهی از دریای خزر خواستار تمدید فصل صید ماهیان استخوانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجلال ایری عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های ساحلی و حتی مناطق شمال گلستان ظرفیت خوبی برای اجرای کشت شورورزی وجود دارد که با آب دریای خزر می‌توان برای شتاب در توسعه اقتصادی ساکنان منطقه استفاده بهینه کرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس نیم درصد از درآمد صادرات محصولات آب‌بر به کشت شورورزی از آب دریا اختصاص داده شده که گلستان از این اعتبار تخصیصی بهره‌مند خواهد شد.

به گفته وی حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی در حاشیه دریای خزر در شمال گلستان وجود دارد که جهاد کشاورزی با بهره‌گیری از متخصصان خود برنامه‌ریزی برای کشت شورورزی را انجام دهد.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: شتاب بخشیدن به حل موانع ایجاد شهرک ۶ هزار هکتاری شیلات در منطقه مرزی و محروم گمیشان بسیار ضروری است.

ایری افزود: علاوه براین، توجه به سرمایه‌گذاری در راه اندازی صنایع عمل آوری و ایجاد سردخانه مورد نیاز برای نگهداری میگو و ماهیان در دستور کار ویژه قرار گرفته تا مشکلی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصولات به وجود نیاید.

وی خواستار تمدید صید ماهیان از دریای خزر برای صیادان این استان تا پایان فروردین سال ۱۴۰۲ شد.

به گفته ایری امسال صید ماهی دریا از سوی صیادان استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خوب نبوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116796

مهمترین اخبار ایران و جهان: