نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:37

امروز دشمن به دنبال جدا کردن مردم از دین و انقلاب است

ارومیه - امام جمعه شوط گفت: امروز دشمن به دنبال جدا کردن مردم از دین و انقلاب است و اگر مردم از دین و علما جدا شوند مردم و کشور متضرر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا جباری پنجشنبه شب در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد سیدالشهدا شهرستان شوط برگزار شد، اظهار کرد: دشمن برنامه ریزی شده حرکت می‌کند و طرح‌های خود را در قالب کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی می‌کند و امروز بدحجاب را برای کوبیدن اسلام و نظام اسلامی را مطرح می‌کنند و روزهای آتی مسئله دیگر را طرح خواهند کرد.

وی افزود: در اسرائیل طرح برنامه و ادبیات هزار خنجر را مطرح کرده و گفته اند که ایران را نمی‌توان با یک خنجر به زمین زد و باید از نقاط مختلف بدان ضربه زد و این وظیفه علما و روحانیون است که این حملات و برنامه‌های دشمن را شناسایی کرده و برای آن را راهکار ارائه دهند و نباید پاسخ به نیازهای اجتماعی و مردمی را به افراد غیر علمی سپرد.

امام جمعه شوط بیان داشت: تا دیروز دشمن جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کرد و با این شعار به جوامع اسلامی ضربه زد و امروز یکی از بلاهای جوامع اسلامی شده است و ما این را در مدیریت بسیاری از کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم که دین در حاشیه نظام‌های حاکم بر کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: امروز دشمن به دنبال جدا کردن مردم از دین و انقلاب است و البته از اول انقلاب این توطئه‌ها وجود داشت و شهدا در وصیت نامه‌های خود به این توطئه‌ها هشدار داده بودند و اگر مردم از دین و علما جدا شوند مردم و کشور متضرر می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وحدت بیش از پیش روحانیت شیعه و سنی گفت: ما این رویه را که روحانیت شیعه و سنی فقط در ایام وحدت دور هم جمع شوند از شهرستان جمع کردیم و با روحانیت اهل سنت در طول سال جلسات متعددی برای حل معضلات و مشکلات شهرستان برگزار می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوط نیز احسان دادن را یکی از راه‌های جلب رحمت الهی عنوان کرد و افزود: آشتی دادن دو برادر دینی در این ماه فوق العاده مورد سفارش قرار گرفته و اجر و پاداش عجیب و والایی دارد و دیگر اعمال پسندیده این ماه که گاهی ما از آن غافل هستیم.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی گفت: فلسطین جزوی از خاک اسلام است و باید به آغوش اسلام برگردد و امت اسلامی لازم است تلاش کنند بیت المقدس را از وجود رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی با وحدت و همدلی پاک کنند.

وی با دعوت از مردم و طلاب و … برای حضور در راه پیمایی روز جهانی قدس، گفت: روز قدس یکی از نمادهای همراهی و حمایت از جبهه مقاومت و مقابله با کفر و استکبار است و حضور حماسی مردم در روز قدس بار دیگر عظمت ملت‌های اسلامی را به رخ دنیا خواهد کشید و همه ما موظف هستیم برای جلب رضایت الهی در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146896

مهمترین اخبار ایران و جهان: