نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 09:07

اعزام بیش از ۷۰ روحانی برای مساجد اردستان

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: در ماه رمضان بیش از ۷۰ روحانی برای مساجد شهرستان اردستان جهت برگزاری نمازجماعت و دیگر برنامه‌ها اعزام شده است.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان در ماه رمضان ۱۴۰۲، پویش استقبال از ماه خدا، عطرافشانی و غبارروبی مساجد را در قبل از ماه رمضان برنامه‌ریزی کرده بود که این برنامه با محوریت اداره و با همکاری مردم انجام شد.

وی افزود: بیش از ۷۰ روحانی برای مساجد شهرستان اردستان اعزام شده و با استفاده از حضور این روحانیون در اکثر مساجد شهری و روستایی برنامه‌های نمازجماعت و سخنرانی و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: در این ایام فعالیت‌های فرهنگی و جزء‌خوانی قرآن کریم در اکثر مساجد برقرار بوده همچنین سه برنامه شاخص جزء‌خوانی قرآن کریم در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد برگزار می‌شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: یک پویش مسابقه‌ای توسط سازمان تبلیغات اسلامی کشور به‌نام "حال خوب" نیز برگزار می‌شود همچنین یک مسابقه مجازی تفسیر سوره محمد در فضای رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در جوار امامزاده اسماعیل (ع) اردستان، بیان کرد: به مناسبت وفات حضرت خدیجه، مراسم عزاداری در آستان مقدس امامزاده اسماعیل با حضور و استقبال خوب مردم برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان ادامه داد: با همکاری شهرداری اردستان جشنواره قرآنی بهار در بهار در چهار موضوع حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم و خوشنویسی سوره قدر برای افراد در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه جشن روزه اولی‌ها در محل محفل جزء‌خوانی قرآن با همکاری دیگر نهادهای شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی برگزار شد که شاهد استقبال خوب مردم شهرستان از این برنامه بودیم همچنین اداره تبلیغات شهرستان در برگزاری تجمع مدافعان عفاف و حجاب نیز با دیگر نهادهای شهرستان همکاری انجام داد.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، علاوه بر اعزام روحانی برای مساجد، برای برخی ادارات و مدارس شهرستان نیز جهت برگزاری نماز جماعت، روحانی اعزام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152296

مهمترین اخبار ایران و جهان: