نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 21:14

۹۱ درصد اراضی کشت آبی گلستان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت

گرگان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: هم اکنون ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی آبی گلستان معادل ۹۱ درصد اراضی کشت آبی گندم با این اداره کل قرارداد بسته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر منوچهری شامگاه پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مطابق آخرین گزارش دریافتی از سامانه ثبت کشت قراردادی گندم در سال زراعی جاری، بهره‌برداران این استان در سطح ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی آبی برای کشت گندم با این اداره کل قرارداد بسته‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: با تلاش همکاران در شرکت بازرگانی دولتی و سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری‌های مستمر مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها این سطح کشت قرارداد گندم نسبت به ۱۴۵ هزار هکتار زمین آبی موجود برای کشت این محصول در استان، ۹۱ درصد را پوشش داده که تاکنون از لحاظ سطح پوشش در میان استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

منوچهری گفت: به کشاورزان گندم کار استان توصیه می‌شود از فرصت باقی مانده استفاده کنند و با حضور در مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ثبت و به روزرسانی اطلاعات در سامانه پهنه بندی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای تسهیل در عقد قرارداد، باید نسبت به دریافت و نصب آخرین نسخه برنامه کاربردی (اپلیکشین) سامانه کشت قراردادی از وبگاه شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام و از مزایای در نظر گرفته شده این طرح بهره مند شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان بیان کرد: از مهم‌ترین مزایای این اجرای طرح، برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در پوشش بیمه محصول، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه کود شیمیایی موردنیاز کاشت محصول به بهره‌برداران توسط دولت و دریافت آن در زمان تحویل محصول و پرداخت یک میلیون ریال به ازای هر تن گندم تحویلی به دولت بابت کرایه حمل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957464

مهمترین اخبار ایران و جهان: