نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 06:23

شهادت ۲۵ فلسطینی از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه

حداقل ۲۵ فلسطینی از ابتدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز حملات دشمن صهیونیستی به این باریکه در روز سه شنبه تا این لحظه ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

شمار مجروحان هم تاکنون به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود ساختمانی مسکونی را در شهرک حمد در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن حداقل ۳ نفر به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های صهیونیستی طبقه پنجم این مجتمع مسکونی را هدف قرار دادند و در این حمله این واحد به کلی تخریب شده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز مدعی شدند که این حمله با یک فروند پهباد انتحاری انجام شده و این واحد مسکونی متعلق به یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بوده است.

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به مجتمعی مسکونی در خان یونس، «علی حسن غالی»، عضو شورای نظامی گروهان‌های قدس را ترور کرده است.

در این حمله جنایتکارانه برادر این فرمانده مقاومت هم به شهادت رسید.

براساس گزارش‌ها، جنگنده‌های صهیونیستی در بمباران منزل شهید علی حسن غالی از فرماندهان گروهان‌های قدس در خان یونس از بمب هدایت‌شونده GBU ۳۹ استفاده کرده‌اند. بمب هدایت‌شونده GBU ۳۹ که جنگنده‌های صهیونیستی در ترور فرمانده ارشد گروهان‌های قدس در خان یونس از آن استفاده کردند، ساخت آمریکا است.

منابع فلسطینی می‌گویند که بمباران آپارتمانی مسکونی در شهرک حمد در خان یونس به شهادت سه تن از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی منجر شده است که اسامی شهدا به این شرح است:

شهید «علی حسن محمد غالی»، شهید «محمود حسن محمد غالی» و شهید «محمود ولید عبدالجواد»

در عین حال بعضی منابع از افزایش شمار شهدای حمله به آپارتمانی مسکونی در شهرک حمد در خان یونس به ۴ نفر خبر دادند. این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

همزمان با واکنش‌ها به تحولات جنگی در غزه، وزارت خارجه سوئیس نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش و درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی، خواستار توقف فوری این درگیری‌ها شد. سوئیس از محدود کشورهای غربی است که در واکنش به تشدید درگیری‌ها در نواز غزه خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204164

مهمترین اخبار ایران و جهان: