نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 12:03

اجرای ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری برای مناطق روستایی ایلام

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری در پوشش ارتباطات سیار روستایی با تامین اعتبارات دولتی انجام شده است.

سید شهاب نبی‌پور مدیر مخابرات منطقه ایلام، صبح شنبه ۱۶ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های آتی مخابرات منطقه ایلام تا پایان سال جاری گفت: عملیات اجرایی ۱۷۶ کیلومتر فیبر نوری با احتساب الحاقیه تا سقف ۴۵۰ کیلومتر رسیده است.

وی افزود: در قالب پروژه ارتباطات روستایی فاز ۲، همچنین پوشش ارتباطات سیار روستایی با تامین اعتبارات دولتی در حال انجام است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: از جمله مزایای اجرای این پروژه‌ها، تقویت پوشش آنتن‌دهی مناطق روستایی و کم برخوردار، ارتقاء اینترنت همراه اول مناطق روستایی از ۲G به ۴G، ارتقاء سایت‌های شهری و ارائه ارتباط با فن‌آوری نوین  ۵G و TD-LTE و تقویت زیرساخت پهنای باند اینترنت در سطح استان است.

نبی پور خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات پیش رو، محل‌های اخذ رأی باید از پوشش ارتباطی پایدار برخوردار شود و توسعه ارتباط تلفن ثابت و واگذاری پهنای باند پرسرعت در مکان‌های اخذ رای از برنامه‌های مخابرات منطقه ایلام و در دست اقدام است.

وی بیان داشت: براساس تصمیمات اخذ شده، توسعه دایری تلفن ثابت و سرویس‌های باند پهن اینترنت با کیفیت و سرعت‌های بالاتر جهت ارائه خدمت به مردم در دستور کار است، زیرا اجرای این امر سبب خواهد شد که ما انتظارات و توقعات مردم را برآورده سازیم.

وی در پایان با اشاره به ساماندهی نیروهای انسانی در مخابرات استان، از اجرای طرح تبدیل وضعیت کارکنان مشمول طرح ایثارگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ تاکنون ۱۸۵ کیلومتر فیبر نوری از محل اعتبارات ملی در استان ایلام اجرا شده که از این میزان ۱۰۰ کیلومتر در دولت سیزدهم اجرا شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628320

مهمترین اخبار ایران و جهان: