نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 08:49

تحقق وعده دولت پس از یک‌ماه از سفر وزیر بهداشت به بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از تحقق وعده دولت پس از یک ماه از سفر وزیر بهداشت به این دانشگاه خبر داد و گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا برای درمان بیماری سرطان‌ با ارزش 130 میلیارد تومان تحویل بیمارستان شهید رجائی بابلسر شد و بزودی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

سیدعلی مظفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل، اظهار کرد: بیمارستان شهید رجایی بابلسر یکی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان یکی از مهم‌ترین مراکز درمان بیماران سرطانی استان است.

وی افزود: در این بیمارستان دو دستگاه از حدود ۲۰ سال گذشته وجود داشته که موجب ارائه خدمات زیادی به مردم استان بوده و از سالها قبل، نیاز بر این بوده که ارتقا پیدا کند.

انتقال دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا برای درمان بیماری سرطان‌ به بیمارستان شهید رجایی بابلسر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با توجه به سفر وزیر بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل و بازدید از نحوه مطلوب ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان شهید رجایی بابلسر قول تخصیص یک دستگاه پیشرفته‌تر به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده شد.

مظفرپور تصریح کرد: دستگاه مولتی انرژی یکی از مجهزترین و بهترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا است ارزشی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان دارد که با هزینه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل تخصیص پیدا کرد و تحویل بیمارستان شهید رجایی بابلسر شد.

انتقال دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا برای درمان بیماری سرطان‌ به بیمارستان شهید رجایی بابلسر

وی ادامه داد: با نصب و راه اندازی این دستگاه قدرتمند، درمان‌ها دقیقتر، با عوارض کمتر و کارآیی بیشتر ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: علاوه بر این دستگاه، بزودی یک دستگاه شتاب دهنده خطی دیگر نیز به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تحویل داده می‌شود.

مظفرپور یادآور شد: اواخر آبان ماه سال جاری نیز اولین و تنها دستگاه سی تی سیمولاتور شمال کشور، به منظور شبیه سازی درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل خریداری و راه‌اندازی شد که هزینه این دستگاه حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است و می‌تواند محل دقیق توده‌ها را تشخیص دهد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید رجایی بابلسر با توجه به قدمت آن به ساخت فضایی جدید و مجهز نیاز داشت، گفت: عملیات اجرایی ساختمان جدید این بیمارستان نیز با ظرفیت ۲۸۵ تخت آغاز شد که اکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان تصریح کرد: از نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی که پیگیری‌های دائم در این زمینه داشتند و نیز تمامی مسوولان دانشگاه که مجدانه در این مسیر پیگیری کردند، تشکر می‌کنم.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669620

مهمترین اخبار ایران و جهان: