نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 10:45

شنیدن کی بود مانند دیدن؛ اینجا خبری از شکار نیست

« تا در این منطقه حضور نیابید، نمی‌توانید این حرف‌ها را درک کنید، وقتی در منطقه حضور می‌یابید ارزش این گونه را درک می‌کنید» این را رئیس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد قهرمان اسماعیلی می‌گوید.

خبرگزاری فارس ـ مازندران؛ « تا در این منطقه حضور نیابید، نمی‌توانید این حرف‌ها را درک کنید، وقتی در منطقه حضور می‌یابید ارزش این گونه را درک می‌کنید» این سخنان قهرمان اسماعیلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد است که از عمق زیبایی حیات‌وحش می‌گوید.

*آرامش قوهای مهاجر در تالاب سرخرود

طی سال‌های اخیر حجم زیادی از طبیعت‌دوستان به‌ویژه پایان هفته‌ها، برای دیدن این گونه از پرندگان وارد تالاب سرخرود شدند و این همه زیبایی را به تصویر می‌کشند.

 

 

باید گفت تالاب سرخرود؛ بهترین منطقه گردشگری میان مناطق جلگه‌ای و شهری است.

*حضور مردم برای تماشای قوهای مهاجر

 

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد بیان می‌کند؛ البته قبل از حضور پرندگان تمام تمهیدات برای میزبانی این گونه از پرندگان اندیشیده شده تا قوها وارد این منطقه شوند.

اسماعیلی اضافه می‌کند؛ حرف ما این بود دوربین به‌جای تفنگ که در این منطقه می‌توان نمود عملی فرهنگ را به عینه مشاهده کرد.

 

 

وی اظهار می‌کند؛ تا در این منطقه حضور نیابید، نمی‌توانید این حرف‌ها را درک کنید، وقتی در منطقه حضور می‌یابید ارزش این گونه را درک می‌کنید!

*مهمانی زمستانی قوهای مهاجر در تالاب

 

فرهنگ‌سازی در این منطقه به‌خوبی جواب داد و طی سال‌های اخیر واقعا مردم طرفدار شدند و می‌آیند و از این فضا لذت می‌برند.

 مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران کوروس ربیعی نیز،می‌گوید؛ دوستداران حیات و محیط بانان منطقه شبانه‌روزی با حضور در محل تالاب قوها در وزرامحله سرخرود، حفاظت قوها را تا پایان فصل مهاجرت برگشت برعهده دارند.

*تغذیه قوهای مهاجر

 

وی اضافه می‌کند؛ تالاب قوهای سرخرود مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش در کشور است که بخشی از جمعیت اصلی قوهای فریادکش حوزه خزر را همه ساله پذیرا است.

*توزیع ذرت در دل تالاب برای تغذیه قوها

ربیعی می‌گوید؛ البته محیط تالاب به لحاظ شرایط امنیتی و سطح آب در وضعیت مساعدی قرار دارد.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669764

مهمترین اخبار ایران و جهان: