نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 15:38

فریاد اعتراض به جنگ غزه مقابل کاخ سفید

عصر شنبه هزاران معترض به تداوم جنگ غزه و نقش دولت آمریکا در آن، با تجمع مقابل کاخ سفید خواستار پایان دادن به کشتار فلسطینیان شدند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «آتش‌بس فوری در غزه» و «پایان حمایت آمریکا از حملات اسرائیل» درخواست هزاران معترضی بود که عصر شنبه (به وقت واشنگتن) در «راهپیمایی واشنگتن برای غزه» شرکت کردند و خودشان را به کاخ سفید رساندند.

سازمان‌دهندگان این اعتراضات--ائتلافی از گروه‌ها از جمله شورای روابط آمریکایی-اسلامی--اتوبوس‌هایی ترتیب داده بودند تا مردم از جاهای دیگر هم بتوانند برای شرکت در اعتراضات حامی فلسطین به پایتخت آمریکا سفر کنند. معترضان به سخنرانی‌ها گوش دادند و از میدان آزادی (Freedom Plaza) در پایتخت آمریکا به سمت کاخ سفید راهپیمایی کردند.

«به جو نسل‌کش رای نمی‌دهیم»، «دست‌های بایدن خونی است» و «بگذار غزه زنده بماند»، بنرهایی بود که معترضان به حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از حملات ۱۰۰ روزه اسرائیل علیه مردم غزه در دست داشتند و به او هشدار می‌دادند که انتخاب مجددی در کار نخواهد بود.  

 

 

دیروز شنبه علاوه بر واشنگتن، چند شهر و پایتخت اروپایی و غیراروپایی صحنه تظاهرات بزرگ ضد صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس در غزه بود. 

ژوهانسبورگ

جاکارتا

سئول

لندن

استکهلم

پاریس

سازمان ملل ۱۰۰ روز گذشته را برای ساکنان غزه ۱۰۰ سال توصیف کرده و گفته اوضاع این منطقه فاجعه‌بار است؛ در حالی که شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) به ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده، مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی فیلیپ لازارینی هشدار داده «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمانمان است».

با این حال، کاخ سفید همچنان در برابر اعتراضات داخلی و خارجی مقاومت و بر موضع مخالفت با توقف جنگ غزه تاکید دارد.

سرویس مخفی ایالات متحده گفت پیش از اعتراضات شنبه مقامات حصارهای بیشتری را دور مجموعه کاخ سفید قرار دادند و ماموران سرویس مخفی بر اوضاع نظارت کردند؛ اما این تدابیر هم مانع رسیدن صدای معترضان به داخل کاخ سفید نشد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637464

مهمترین اخبار ایران و جهان: