نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 18:12

مدیر کل ورزش آذربایجان شرقی: خمز زمین‌های ما را با اروپا مقایسه می‌کند

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نسبت به انتقاد پاکو خمز به شرایط زمین ورزشگاه یادگار امام(ره) واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پاکو خمز، سرمربی تیم فوتبال تراکتور پس از برتری 2 بر صفر مقابل پیکان با انتقاد شدید از وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام اعلام کرد از این وضعیت خسته شده و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، شاید خیلی زود به اسپانیا بازگردد.

حبیب ستوده‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد  این موضوع اظهار داشت: اگر در ایران 3 زمین خوب وجود داشته باشد، یکی از آنها یادگار امام(ره) است. خمز زمین‌های ما را با اروپا مقایسه می‌کند. بازی تراکتور مقابل پیکان بدون تماشاگر بود و تراکتور هم از خمز خواست در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار شود اما با درخواست خود سرمربی تراکتور، این بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد.

وی درپاسخ به این سوال که خمز اعلام کرده تصور نمی‌کرد در روز بازی با پیکان برف بیاید و به همین دلیل درخواست کرده این مسابقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار شود، گفت: باشگاه باید این موضوع را به اطلاع خمز می‌رساند اما اگر خود باشگاه نمی‌دانست چنین اتفاقی می‌افتد، قابل تامل است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم زمین‌های ایران چه وضعیتی دارند و ورزشگاه ما هم از این قاعده مستثنی نیست اما در کل برنامه‌ریزی کرده‌ایم یک زمین برای ذخیره چمن ایجاد کنیم تا شرایط بهبود یابد. در صورتی که بخواهیم کل چمن را عوض کنیم، نباید یک سال در آن بازی برگزار شود. این امکان وجود ندارد. در این مدت هم سعی کرده‌ایم شرایط چمن را بهبود ببخشیم. خمز هم در برخی بازی‌ها می‌گوید چمن خوب است و در برخی‌ها هم رضایت ندارد. نمی‌دانم الان زمین چه بدی‌ دارد. باید با خودش صحبت کنیم تا ببینیم وضعیت چطور است.

ستوده‌نژاد تصریح کرد: صد در صد در اختیار باشگاه تراکتور هستیم و برای موفقیت این تیم هر کاری انجام بدهیم، کم است. تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم. برای بازی‌‎های تراکتور یک تا 2 سال است تعمیرات استادیوم را شروع کرده‌ایم. رختکن، پروژکتور، پیست تارتان، سکوها و ... طبق یک برنامه‌ریزی مدون در دست تعمیر قرار گرفت تا شرایط بهتر شود. درمورد چمن نیز باید بگویم زمانی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، چمن را به سیستم هیتینگ مجهز کرد، چمن را نکاشت بلکه به صورت پازلی چمن را از تهران آوردند و در زمین ورزشگاه یادگار قرار دادند. در همان زمان به این موضوع اعتراض کردیم.

وی افزود: تنها استان غرب کشور که بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار می‌شود، همین استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز است. شرایط آب و هوایی این استان هم با هیچ یک از استان‌ها قابل قیاس نیست اما نهایت سعی خود را می‌کنیم تا با رفع مشکلات مدنظر خمز، شرایط برای تراکتور بهتر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درمورد اینکه به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر پس از اتمام نیم فصل، فرصت مناسبی برای بهبود این چمن وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فصلی فقط می‌توانیم در بحث نگهداری زمین، کارهایی انجام بدهیم. این استادیوم هیتینگ دارد. نظر خمز این است این سیستم در زمستان روشن نشود زیرا گرم بودن، سبب شُل شدن زمین خواهد شد اما ما هم اعتقاد داریم اگر سیستم را روشن نکنیم، زمین زرد می‌شود. باید با هم صحبت کنیم تا در نهایت به یک راهکاری برسیم.

ستوده‌نژاد درمورد اینکه هواداران تراکتور نگران هستند این وضعیت سبب جدایی خمز از این تیم شود، گفت: اینگونه نیست. خمز تعصب خاصی به تراکتور دارد و یک مربی حرفه‌ای است. سعی خواهیم کرد دغدغه‌های او را رفع کنیم زیرا از لحاظ فنی حرف ندارد. 2 روز قبل هم با نصیرزاده حرف زدیم تا هر کاری می‌توانیم برای رفع دغدغه‌های خمز انجام بدهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611020

مهمترین اخبار ایران و جهان: