نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 20:45

تسلیح تشکیلات خودگردان در راستای منافع رژیم صهیونیستی

منابع عبری از تجهیز تشکیلات خودگردان با اسلحه و خودرو زرهی جهت پیگرد مبارزان مقاومت در کرانه باختری پس از موافقت رژیم صهیونیستی با این اقدام، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع عبری اعلام کردند که با هدف پیگرد مبارزان مقاومت در کرانه باختری، و با موافقت رژیم صهیونیستی برخی سلاح‌ها و خودروهای زرهی از طریق اردن به تشکیلات خودگردان تحویل داده شده است.

روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم در این باره گفت: مسئولان فلسطینی در گفتگو با اسرائیل الیوم گزارش‌های منتشرشده درباره تحویل خودروهای زرهی از طریق خاک اردن به تشکیلات خودگردان با موافقت اسرائیل را تأیید کردند.

بر اساس گفته‌های یکی از این مسئولان فلسطینی، تشکیلات خودگردان پنجشنبه گذشته یک دستگاه خودروی زرهی و انواع مختلف سلاح، سگ‌های یابنده مواد منفجره و ابزارهای مقابله با تظاهرات از جمله باتوم، بمب صوتی و گاز اشک‌آور را از طریق اردن تحویل گرفته است.

این منبع اعلام کرد که این اقدام در چارچوب توافق منطقه‌ای شرم‌الشیخ و گفتگوهای تشکیلات خودگردان با نمایندگان هیئت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت ممانعت از افزایش تنش در کرانه باختری انجام شده است.

بر اساس گزارش روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم، این سلاح‌ها و خودروهای زرهی از سوی آمریکا و با موافقت کابینه رژیم صهیونیستی از طریق اردن برای تشکیلات خودگردان ارسال شده و هدف از آن تقویت توانمندی‌های سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان جهت پیگرد مبارزان مقاومت در شمال کرانه باختری، جنین و نابلس بوده است.

گفتنی است سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، اقدامات روزافزونی را علیه دانشجویان و مبارزان مقاومت در کرانه باختری به ویژه جنبش جهاد اسلامی انجام می‌دهند و به پیگرد و بازداشت آنان اقدام می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497064

مهمترین اخبار ایران و جهان: