نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 09:35

تل‌آویو: رزمایش غزه نمایش منحصربه‌فرد قدرت گروه‌های فلسطینی بود

یک شبکه عبری زبان رزمایش نیروهای فلسطینی در نوار غزه را نمایش منحصربه فرد قدرت این نیروها توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که مانور نظامی نیروهای مقاومت فلسطین تحت عنوان «الرکن الشدید ۴» با شلیک گسترده موشک‌ها و حمله به مواضع دشمن فرضی و ربودن نظامیان دشمن آغاز شد و یک جنگ گسترده با تل آویو را شبیه سازی کرد.

در این گزارش آمده است: رزمایش نیروهای فلسطینی یک پیام ازسوی این نیروها در برابر تهدیدات اسرائیل مبنی بر بازگشت به سیاست ترور به شمار می‌رود.

در ادامه گزارش شبکه عبری زبان کان تاکید شده است: رزمایش نیروهای فلسطینی یک نمایش منحصر به فرد از قدرت در نوار غزه محسوب می‌شود.

این شبکه همچنین بخش‌هایی از رزمایش گروه‌های مقاومت در نوار غزه را منتشر کرد و گزارش داد که رزمایش مذکور زیر نظر اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی برگزار شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رزمایش الرکن الشدید برای چهارمین سال است که برگزار می‌شود و در آن موشک‌های ساخته شده با شلیک به سمت دریا آزمایش می‌شوند. همچنین عملیات ربایش یک سرباز اسرائیلی نیز در این رزمایش شبیه سازی شده است. پیام این رزمایش این است که آرامش نسبی در نوار غزه از زمان عملیات اخیر اسرائیل در این منطقه پایان قصه نیست.

روزنامه عبری زبان معاریو نیز روز گذشته اعلام کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور برآورد اوضاع امنیتی و بررسی برخی موضوعات مهم از جمله سناریوی جنگ همه جانبه و فراگیر تشکیل جلسه می‌دهد.

امیر بوخبوط روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیست گفت در حالی که کابینه امنیتی قرار است برای بررسی تهدیدات پیش رو تشکیل جلسه دهد، حماس از ساعت ۷ صبح مانور نظامی گسترده‌ای را در نوار غزه آغاز کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه عصر روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای در پایان نشست دوره‌ای خود در شهر غزه اعلام کردند که وحدت و قدرت در سطح داخلی و خارجی از پیام‌های رزمایش «الرکن الشدید» است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه تصریح کردند: اجرای رزمایش الرکن الشدید را تبریک می‌گوئیم و تاکید می‌کنیم که پیام این رزمایش وحدت و قدرت در سطح داخلی و خارجی بوده و تأییدی برای آمادگی مقاومت و تحولات میدانی و نظامی آن است.

گفتنی است مقاومت فلسطین صبح روز سه شنبه در هجدهمین سالگرد بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از غزه، چهارمین دور از رزمایش‌های سالانه خود تحت عنوان الرکن الشدید (تکیه گاه مستحکم) را برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497564

مهمترین اخبار ایران و جهان: