نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:52

تلاش دولت در خنثی سازی تحریم‌ها/ بر توانمندی داخل تکیه داریم

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم در خنثی‌سازی تحریم‌ها اهتمام ویژه دارد، گفت: با تکیه بر توانمندی داخل تحریم‌ها بی‌اثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه کوشید تا ایران را در بن بست انزوا قرار دهد، ابراز داشت: ایران از همان روز نخست این تحریم‌ها تصمیم گرفت تا دشمن را در رسیدن به این هدف ناکام بگذارد.

وی ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم در خنثی سازی تحریم‌ها اهتمام ویژه دارد، افزود: نمونه این بی اثری تحریم را در راه اندازی فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی می‌توان به وضوح دید که با تکیه بر توان داخلی توانستیم به این موفقیت ارزشمند دست پیدا کنیم.

خطیب جمعه سمنان ضمن بیان اینکه این پروژه عظیم بعد از ۲۰ سال راه اندازی شده است، ابراز داشت: ایران بار دیگر اثبات کرد که با داشتن دانش و نیروهای بومی قادر است تحریم‌های دشمن را بی اثر سازد.

مطیعی ضمن بیان اینکه با تحریم‌ها نه تنها ایران در انزوا واقع نشد بلکه ارتباطات آن با دیگر کشورها شکل جدیدتر به خود گرفت، تصریح کرد: ایران به عضویت گروه بریکس متشکل از برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، چین و هند درآمد و این هندسه جدید جهانی را پدیدار کرد.

وی ضمن بیان اینکه اکنون زمان یک‌جانبه گرایی به پایان دوران خود رسیده است، افزود: با عضویت ایران در این گروه جبهه مقابله با غرب تقویت خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480064

مهمترین اخبار ایران و جهان: