نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 04:56

جنگ در جنین/ قطع برق و اینترنت اردوگاه همزمان با یورش صدها نظامی

رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر جنین را هدف حمله هوایی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر جنین را هدف حمله هوایی قرار داده است.

پس از آغاز حملات اشغالگران به اردوگاه جنین، گروهان‌های قدس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف اردوگاه جنین به گلوله بسته است که طی آن شماری از نظامیان اسرائیلی مستقیماً هدف قرار گرفته و مجروح شده‌اند.

منابع عبری زبان نیز اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی علیه جنین را «خانه و باغچه» نامگذاری کرده است.

همزمان گزارش‌ها از آماده شدن جوانان فلسطینی در اردوگاه جنین برای مقابله با نیروهای متجاوز اسرائیلی خبر می‌دهند.

براساس تازه‌ترین خبرها، «سمیح ابو الوفا»،نام جوان فلسطینی ساکن اردوگاه جنین است که در حمله هوایی امشب دشمن صهیونیستی به این اردوگاه به شهادت رسید.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر صهیونیستی از چندین نقطه به جنین و اردوگاه جنین یورش بردند. همزمان حملات هوایی دشمن صهیونیستی به این منطقه هم ادامه دارد و تا این لحظه یک نفر به شهادت رسیده و دو نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت وخیمی دارند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مقامات سیاسی اسرائیلی هفته گذشته با عملیات نظامی محدود علیه جنین موافقت کردند.

«کرمیل دانگور»، خبرنگار بخش فلسطینی رادیو عبری زبان اعلام کرد که برآوردها در مورد مدت زمان عملیات نظامی علیه جنین حاکی از آن است که این عملیات چند ساعت و حداکثر چند روز به طول خواهد انجامید.

منابع محلی هم از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اطراف اردوگاه جنین خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز تاکید کرد که صدها نظامی اسرائیلی در علمیات نظامی در جنین مشارکت دارند.

براساس گزارش منابع محلی، برق و اینترنت بخش‌های وسیعی از جنین قطع شده است.

به گفته منابع صهیونیستی، جنگنده‌های اسرائیلی تا این لحظه ۹ مرتبه اهدافی را در اردوگاه جنین بمباران کردند.

منابع محلی همچنین تاکید کردند که تانک‌ها، خودروهای زرهی و بالگردهای آپاچی در عملیات نظامی علیه جنین مشارکت دارند.

به نظر می‌رسد که برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی علیه جنین از یک سال قبل انجام شده بود. در همین ارتباط نیز، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی علیه جنین از یک سال پیش آغاز شده بود و چند بار مورد بازنگری قرار گرفت و به تعویق افتاد. هدف اصلی این عملیات بازیابی بازدارندگی در شمال کرانه باختری به ویژه جنین و وارد آوردن ضربه سنگین و دقیق به گروه‌های مقاومت است. وی همچنین عنوان کرد که صدها نفر از نیروهای کوماندو و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی، همراه با ده‌ها جنگنده، تانک، خودروهای زرهی و یگان مهندسی در این عملیات مشارکت دارند.

امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی صهیونیستی نیز گفت: «عملیات نظامی علیه جنین تحت فرماندهی "آوی بلوت" فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شده است.»

هلیل بیتون روزین خبرنگار صهیونیستی نیز تاکید کرد که در آغاز عملیات نظامی علیه جنین ۴ مبارز فلسطینی به شهادت رسیدند و اکنون حملات علیه تعداد زیادی از اهداف حماس و جهاد اسلامی در جنین ادامه دارد.

یک مسئول سیاسی بلندپایه صهیونیستی در گفتگو با شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که هدف از عملیات نظامی علیه جنین، پایان دادن به موقعیت و جایگاه این شهر به عنوان پناهگاهی برای مقاومت است و این عملیات تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داشت.

همچنین گزارش شده است که جنگنده‌های صهیونیستی مسجدی را در اردوگاه جنین بمباران و به طور کامل تخریب کردند.

همزمان، مبارزان مقاومت با بمب‌های دست‌ساز خودروهای زرهی رژیم اشغالگر را در اردوگاه جنین هدف قرار دادند.

پایگاه خبری عبری زبان واللا نیز اعلام کرد که جوانان فلسطینی در اردوگاه جنین اقدام به آتش زدن لاستیک و ایجاد دود غلیظ کردند تا در روند جمع‌آوری اطلاعات توسط پهبادهای جاسوسی اسرائیلی اخلال ایجاد کنند.

همچنین گزارش شده است که تیم‌های امدادرسان در اردوگاه جنین همچنان در حال بیرون کشیدن اجساد شهدا و مجروحان از زیر آوار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326804

مهمترین اخبار ایران و جهان: