نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 09:43

برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه خبر داد و گفت: الگوی خانواده ایرانی اسلامی به جهان نمایش داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ایام گذشته مربوط بود به روز خانواده بود، اظهارداشت: امیدواریم این ایام ما را خانواده تراز و مطلوب ایران اسلامی رهنمون کند

وی افزود: بر همین اساس رئیس جمهور پیامی ارسال کردند مبنی بر اینکه پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از قوانین که موضوع خانواده را در بر می‌گیرد باید با همکاری مردم و دستگاه‌ها انجام شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه اشاره کرد و بیان داشت: کلان برنامه‌ای در این زمینه داریم و رویدادی در ذیل ۹ گروه برگزار و به نیازهای خانواده می‌پردازد.

خزعلی بیان داشت: کارگروه‌ها ایده‌های مردمی در حوزه خانواده و فرهنگ دارند و زمینه ساز ترفیع تمدن هزاران سال پیش را داریم و خیلی از این موضوعات به فراموشی سپرده شده مانند بازی‌های محلی و آداب و رسومی که مربوط به محیط زیست و عدم اصراف و.. بوده است و اکنون به این مساله پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد برای ارتقای فرهنگ عمومی است، افزود: این ۹ گروه با افراد متخصص در ارتباط و نیروهای مردمی را در کشور را در قالب یک شبکه جمع آوری و استعدادها و خلاقیت‌ها را شناسایی و از بهترین‌ها برای ارتقای فرهنگ استفاده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رویدادهای فرعی نیز در ذیل این رویداد در قالب آموزشی، رسانه و… برگزار همچنین بنا داریم این رویداد در سطح بین المللی نیز برگزار شود.

خزعلی بیان داشت: در این رویداد نمونه‌ای از خانواده ایرانی اسلامی که دنیا طالب آن است به نمایش گذاشته می‌شود این الگو، الگوی سوم است و ضمن اینکه از سنت استفاده می‌کند با مدرنیته و پیشرفت روز هم خانواده را حفظ می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359548

مهمترین اخبار ایران و جهان: