نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 17:40

چین: هرگونه همکاری نظامی آمریکا با تایوان باید قطع شود

وزارت دفاع چین اعلام کرد کمک نظامی آمریکا به تایوان، خط قرمز این کشور است و باید متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع چین بار دیگر نسبت به ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به جزیره تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» چین روز سه‌شنبه اعلام کرد از ایالات متحده در مورد بسته کمک تسلیحاتی به تایوان شکایت کرده و از این کشورخواسته از ادامه مسیر اشتباه و خطرناک خودداری کند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

کنگره آمریکا در روزهای گذشته مجوز کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار را به عنوان بخشی از بودجه سال ۲۰۲۳ صادر کرد. ایالات متحده همچنین از بسته کمکی به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار در جمعه گذشته رونمایی کرد.

«تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که آمریکا باید تمام اشکال همکاری نظامی با تایوان را متوقف کند. تان تاکید کرد: «موضوع تایوان به منافع اصلی چین مربوط می‌شود و خط قرمزی است که نمی‌توان از آن در روابط چین و آمریکا عبور کرد».

یک ژنرال ارشد آمریکایی اخیرا گفت این کشور و متحدانش باید تحویل سلاح به تایوان را در سال‌های آینده سرعت بخشند تا به این جزیره در دفاع از خود کمک کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت ارتش این کشور به شدت به وضعیت تنگه تایوان توجه دارد و همواره در حالت آماده باش است.

ارزیابی اندیشکده معتبر آمریکایی که اخیرا منتشر شد حکایت از آن دارد که علی‌رغم کمک‌های نظامی آمریکا، ارتش تایوان آمادگی دفاع مقابل ارتش چین را ندارد. ارزیابی اندیشکده «رند» نشان داد تایوان باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهاجم چین انجام دهد. «آلکس ولز-گرین» مقام امنیتی سابق ایالات متحده و مشاور اندیشکده «هریتیج» این ارزیابی را «ویرانگر» خواند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422204

مهمترین اخبار ایران و جهان: