نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 19:05

اتاق فکر کانون زنان بازرگان قزوین افتتاح می شود

رییس هیات مدیره کانون زنان بازرگان استان قزوین از افتتاح اتاق فکر و دبیرخانه این کانون در اتاق بازرگانی قزوین در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه خبر داد.

فاطمه غفوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اتاق فکر کانون زنان بازرگان استان قزوین برای بانوان فعال بخش اقتصادی استان قزوین افتتاح می‌شود که مخاطبان آن فقط بانوان نیستند بلکه آقایان هم می‌توانند در این اتاق حضور داشته باشند.

وی افزود: اینﺍﺗﺎﻕ ﻓﮑﺮ ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﻱ ﺁﻓﺮﻳﻨﻨﺪﮔﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻨﺎﺳﺎیی، ﺣﻞ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﺩﺭ بخش کسب و کارهای فعلی و نوپا خواهد بود و ﻣﮑﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺪﻳﺸﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻳﮏ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻳﺎ ﻣﻮﺿﻮعات روز در فضای کسب و کار خواهد بود تا ﺑﺪﻭﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﻋﻮﺍﻣﻠﻲکه موجب ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖ می شوند، به حل مساله و راهکار بهبود فضای کسب و کار به خصوص بانوان بپردازد.

این مسوول ادامه داد: اتاق فکر نوعی ساختار سازمانی در دل تشکل کانون زنان بازرگان با ماهیت مشاوره‌ای، کمک کار مدیران ارشد کسب و کارها و بانوان فعال اقتصادی استان با مکانیزم های مشاوره ای، پژوهشی، اجرایی، ارتباطی و... می‌باشد که اقدام به بررسی ابعاد مختلف مسائل (استراتژیک یا جاری) مبتلا به کسب و کار اعضای تشکل خود در قدم اول و نیز سایر کسب و کارها و ارائه راهکارهای عملیاتی مناسب جهت حل آنها می‌باشد. در این بین اتاق فکر وظیفه تصمیم‌سازی و طراحی سیاست ها و راهکارها را داشته، اما مجاز به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نخواهد بود.

وی هدف از افتتاح اتاق فکر کانون زنان بازرگان استان قزوین را ارتقاء سطح آموزشی بانوان دارای کسب و کار تازه، تبادل تجربیات در قالب سه پنل آموزشی در هر ماه و بخش ویژه شامل تبادل تجربیات کارآفرینان موفق کسب و کار با صاحبان کسب و کارهای نوپا و معرفی بانوان فعال اقتصادی استان قزوین ذکر و خاطرنشان کرد: ماهانه دو شرکت برند، محصولات و فعالیت‌های خود را معرفی می‌کنند و بحث‌های تسهیل گری نیز از کسانی که تازه کسب و کار را شروع کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان استان قزوین بیان کرد: اتاق فکر کانون بازرگان استان قزوین با حضور مسوولان استان، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی افتتاح می‌شود که با همکاری اتاق بازرگانی، همزمان دوره آموزشی راه های ورود به بازار اروپا با تمرکز بر کشور گرجستان به حاضرین ارائه خواهد شد. دفتر کانون زنان بازرگان استان در ساختمان اتاق بازرگانی افتتاح و دبیرخانه این کانون مستقر می‌شود.

غفوری از برگزاری مشاوره‌های تخصصی کسب و کار در طول هر هفته در قالب کمیسیون‌های صنعت و کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا، صنایع دستی و گردشگری، پوشاک و نساجی، بازرگانی و تجارت،کشاورزی و صنایع تبدیلی، غذا و شیرینی سنتی خبر داد و گفت: سعی گردیده تا از ظرفیت و پتانسیل بانوان استان قزوین در مشاوره‌های کسب و کار بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: هر بانویی که صاحب کسب و کار و مجوز کسب و کار باشد و شرایط اولیه برای اخذ عضویت در اتاق بازرگانی داشته باشند در کانون زنان بازرگان به عنوان عضو اصلی پذیرش می‌شود و کسانی که شاغل هستند و یا در شرف اخذ مجوزهای لازم و صاحبان کسب و کار نوپا به عنوان عضو وابسته کانون زنان بازرگان محسوب می‌شوند و همچنین مشاورین، اساتید دانشگاهی و نخبگان به عنوان عضو افتخاری به کانون دعوت می‌شوند. 

این مسوول اذعان کرد: کانون زنان بازرگان به عنوان تشکل بخش خصوصی ثبت شده که زیر نظر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین و تشکل ملی آن ذیل اناق ایران فعالیت می‌کند و در ۲۲ استان کانون زنان بازرگان راه‌اندازی شده است. استان قزوین نیز از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر کرسی نایب رییسی کانون ملی زنان بازرگان ایران در اختیار استان قزوین می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423748

مهمترین اخبار ایران و جهان: