نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:09

آشفتگی یک روز مانده به شروع لیگ/ مدعیان قهرمانی مجوز بازی ندارند!

در فاصله یک روز مانده تا شروع بیست و سومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر، تیم های مدعی قهرمانی در این دوره به خاطر رقم های سنگین قرارداد با برخی بازیکنان نتوانسته اند مجوز بازی بگیرند!

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بیست و سوم از لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه (۱۸ مرداد) با برگزاری پنج بازی در شرایطی آغاز خواهد شد که در فاصله یک روز مانده تا آغاز این مسابقات تیم های مدعی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان نتوانسته اند مشکلات خود را حل کنند و برخی بازیکنان این تیم ها مجوز بازی ندارند.

این مشکل از آنجا پیش آمده است که به دلیل رقم های سنگین و بالایی که این تیم ها به بازیکنان خود پرداخت می کنند، سقف بودجه را رد کرده اند یا این که بدهی هایی از فصول گذشته به بازیکنان داخلی و خارجی دارند که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات آنها شده است.

منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تایید این موضوع در توضیح بیشتر صادر نشدن کارت بازیکنان تیم های مدعی گفت: هنوز پنجره ۵-۴ تیم بسته است که در میان آنها تیم های پرسپولیس و استقلال و سپاهان هم حضور دارند.

وی در مورد دلایل این اتفاق گفت: به دلیل بدهی های داخلی که باشگاه پرسپولیس دارد پنجره این تیم بسته است. البته روز دوشنبه برخی امور مربوط به حل این مشکل انجام شد و امروز چهارشنبه هم ادامه کارها پیگیری خواهد شد.

قنبرزاده در ادامه عنوان کرد: استقلال، پرسپولیس و بخشی از قراردادهای سپاهان هنوز ثبت نشده و باید راستی آزمایی شوند. این تیم ها باید بتوانند تعادل بودجه ای خود را برقرار کنند. تا الان که راستی آزمایی کرده‌ایم، پرسپولیس و استقلال هنوز ثبت سامانه نشده‌اند اما سایر تیم‌ها سقف را رعایت کرده‌اند. مجموع سقف دو تا سه تیم بالاتر بوده که باید قراردادهایشان یا تعداد بازیکنان خود را کم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بی تدبیری و ضعف مدیریت در باشگاه های فوتبال ایران که در ابعاد مختلف مشخص و عیان است، این بار به نوع دیگری خود را نشان داد و اقداماتی که باید از هفته ها قبل انجام می شد و کارت بازی بازیکنان دریافت می شد، در فاصله یک روز مانده به شروع لیگ هنوز نیمه کاره است که این اتفاق مشکلاتی را برای باشگاه ها، کادر فنی و خود بازیکنان به وجود خواهد آورد.

پرداخت رقم های میلیاردی سنگین به بازیکنان برای ۹ ماه و داشتن برخی روابط پشت پرده مالی برای دور زدن قانون سقف بودجه، باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی برای تیم ها و فوتبال ایران شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431448

مهمترین اخبار ایران و جهان: