نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:56

۴۰ درصد شبکه آبرسانی جویبار فرسوده است

جویبار - مدیر آب و فاضلاب جویبار فرسودگی ۴۰ درصد از شبکه آبرسانی شهرستان را از مهمترین مشکلات بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان ابراهیمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری میزان فرسودگی شبکه آبرسانی این شهرستان را بیش از ۴۰ درصد عنوان و گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی، کمبود تأمین آب و کمبود مخازن ذخیره آب از مهمترین مشکلات شهرستان در تأمین آب شرب بوده است.

وی با اعلام اینکه تعداد مشترکین این شهرستان ۳۲ هزار مشترک بوده است، اظهار داشت: در چند سال گذشته مبلغ ۹۴ میلیارد تومان برای رفع چالش کمبود آب در شهرستان جویبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه حفر چاه آبکسر با هزینه ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: ۶ روستا از این حفر چاه بهره مند شدند.

مدیر آبفای جویبار از دیگر پروژه‌های انجام شده این شهرستان را اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال آب از بهنمیر به بخش گیلخواران بااعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد وافزود: خوشبختانه با اجرای این طرح بخش اعظم مشکلات کمبود آب بخش گیلخواران برطرف شده است.

ابراهیمی بیان کرد: بهره برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب شورکا با بهره مندی ۲۵۰ خانوار و با هزینه ۱۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه کلنگ زنی مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی کوهی خیل با مبلغ پیش بینی شده ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، گفت: این پروژه تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال از پهناب به سه راه میارکلا و حفر چاه جدید و تجهیز مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است.

ابراهیمی اظهار داشت: ۵۵ مورد انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و یک هزارو ۶۰۰ فقره رفع شکستگی توسط همکاران ما انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433892

مهمترین اخبار ایران و جهان: