نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 19:31

تظاهرات مردم سومالی علیه گروه تروریستی الشباب

رئیس جمهور سومالی از مردم این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی الشباب درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، صدها تن از مردم پایتخت سومالی در تظاهراتی علیه گروه تروریستی الشباب شرکت کردند.

«حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم سومالی خواست تا برای بیرون راندن اعضای گروه الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می خواهم که امروز برای از بین ببردن آنها با هم متعهد شویم.

شیخ محمد تاکید کرد: ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی آییم. ما از آنها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد. هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد] محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود.

«هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم.

سومالی سال ها گرفتار ناامنی بوده است و الشباب یکی از تهدیدهای اصلی در این کشور شاخ آفریقا به شمار می‌رود. سومالی طی سال های گذشته تا کنون مرکزی برای فعالیت گروهک‌های تکفیری به ویژه گروه تروریستی الشباب است که این گروه نیز ارتباطات بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی داعش دارد.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975048

مهمترین اخبار ایران و جهان: