نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 19:12

موضوع کاهش جمعیت کیفری باید فرهنگ سازی شود

دادستان کل کشور گفت: در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها توفیقات خوبی به دست آمده، اما باید فرهنگ سازی شود و کل جامعه و همه مردم همکاری کنند تا جمعیت کیفری کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‎ الاسلام والمسلمین محمد موحدی در حاشیه سفر به استان بوشهر با بیان اینکه دادستانی مطالبه‌گر است، اظهار کرد: دادستانی حقوق عامه را در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کند و چند سال است که این اقدامات تشدید و در استان بوشهر بیشتر این برنامه‌ها انجام شده است.

وی وضعیت استان بوشهر در پیگیری مطالبات از سوی دادستانی را مطلوب دانست و تصریح کرد: در این راستا کالاهای تجاری که در انبارها مانده و در حال از بین رفتن بود با ورود دادگستری استان بوشهر این کالاها ساماندهی شد.

دادستان کل کشور گفت: در سایر موارد همکاران در دستگاه قضائی مراقب هستند و ادارات و سازمان‌ها بیشتر متوجه تکالیف و وظیفه خود شده‌اند و کمک می‌کنند و امید می‌رود روز به روز این مسائل به حداقل برسد و همه حقوق عامه را مراعات کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین موحدی بیان کرد: دادستانی هر کجا احساس کند حق مردم تضییع شده و یا مسئولان به وظیفه خودشان عمل و یا ترک فعل کرده‌اند و تخلفی صورت گرفته است قطعاً دادستان کل مدعی است و پیگیری مطالبات می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465004

مهمترین اخبار ایران و جهان: