نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 12:22

رهایی محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در کردستان

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: در قالب پویش «به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم» یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال 1398 پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در شهرستان سروآباد با شکایت اولیای دم به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شد.

وی افزود: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش و در قالب پویش «به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم» در هفته جاری با تلاش خیرین، در نهایت خانواده قاتل موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاء دم شدند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تاکید کرد: با آزادی این زندانی، دومین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

وی ابراز امیدواری کرد، در سال جاری بتوانیم در راستای صلح و سازش و با استفاده از ظرفیت متنفذین، معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح استان گام‌های بیشتری برداشته و از طریق این اقدامات در راستای ارج نهادن به سنت‌های اسلامی و دینی و همچنین گسترش فضای صلح و سازش در جامعه موثرتر واقع شویم.

شایان ذکر است، در این پرونده پسربچه‌ای توسط نامادری‌اش مورد ضرب و جرح قرار گرفته که به قتل می‌رسد و پس از تحقیقات مقدماتی، نظریه پزشکی قانونی، اقرار متهم و شکایت پدر مقتول، حکم قصاص متهم صادر شده بود که با پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان منطقه به صلح و سازش منجر شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277248

مهمترین اخبار ایران و جهان: