نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:16

رزمنده دفاع مقدس: حاج‌قاسم لشکرهای دشمن را سرگردان می‌کرد/ آیه‌ای که آتش دشمن را خاموش کرد

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت، می‌گوید: تیپ ثارالله به فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی در آنجا جلوی لشکر ۵ عراق و لشکر ۹ زرهی دشمن به مدت یک هفته آنان را سرگردان کرد تا رزمندگان از غرب کارون توانستند خودشان را به جبهه کوشک برسانند و حماسه عظیمی را آفریدند.

خبرگزاری فارس/ زرند: سردار حاج‌عباس ایرانمنش رزمنده هشت سال دفاع مقدس اهل شهرستان زرند، در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشته و خاطرات زیادی از آن دوران دارد.

سخنانش را با کلامی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌ها بود»، آغاز کرد.

وی بیان داشت: دشمن در ۳۱ شهریور به خاک کشورمان حمله کرد و به خیال خام خود قصد داشت یک روزه خرمشهر را بگیرد، اما غیورمردان خرمشهری، زنان و مردان و همه رزمندگان جان بر کف با کمترین امکانات جنگی ۳۴ روز در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح جانانه ایستادگی کردند و دشمن را پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: اما به لطف امام زمان(عج) و عنایت خداوند، به قول حضرت امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد. وقتی که رزمندگان اسلام ۱۰ اردیبهشت عملیات بیت‌المقدس را آغاز کردند ۲۱ روز جنگیدند تا به دروازه‌های خرمشهر رسیدند. ۳۰ هزار نیروی نظامی در داخل خاک خرمشهر بود و صدام گفت ایرانی‌ها ۳۰ سال هم بجنگند نمی‌توانند خرمشهر را از ما پس بگیرند، اما رزمندگان با رمز محمد «رسول‌الله(ص)» عملیات آزادسازی خرمشهر را به فرمان حضرت امام شروع کردند و روز سوم عملیات در مسجد جامع خرمشهر فریاد الله اکبر سردادند و سجده شکر را به جا آوردند و ۱۹ هزار نیروی دشمن را اسیر کردند.

  این فرمانده دوران دفاع مقدس سالروز آزادسازی خرمشهر را به همه امت اسلامی به‌ویژه مردم کرمان و زرند و روح بلند سردار سلیمانی و شهدای گرانقدر شهرستان زرند، بسیجیان و ارتشیان و همه نیروهای وفادار به انقلاب تبریک گفت و در خصوص نقش خود در دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: من به‌عنوان رزمنده کوچکی در کنار سردار شهید حاج‌حمید عرب‌نژاد و سردار شهید سعید غلامی که محور عملیاتی بیت‌المقدس در منطقه عملیاتی دوکوهه و سید جابر، بودند، حضور داشتیم.

وی به خاطره‌ای از آن دوران نیز اشاره و اظهار داشت: سردار حمید عرب‌نژاد به‌عنوان فرمانده خط در زیر آتش توپخانه‌ای دشمن به شهید غلامی گفت چند گلوله به سمت دشمن شلیک کنید. شهید غلامی گفت «تنها ۳ گلوله دارم» در جواب گفت: یک گلوله شلیک کنید بلافاصله شهید غلامی یک آیه‌ای از قرآن روی گلوله نوشت و گلوله را به سمت دشمن پرتاب کرد و به فضل الهی همین گلوله به انبار مهمات جنگی دشمن اصابت کرد و انفجار عجیبی رخ داد و آتش دشمن را خاموش کرد.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: تیپ ثارالله به فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی در آنجا جلوی لشکر ۵ عراق و لشکر ۹ زرهی دشمن به مدت یک هفته آنان را سرگردان کرد تا رزمندگان از غرب کارون توانستند خودشان را به جبهه کوشک برسانند و حماسه عظیمی را آفریدند.

 این فرمانده دوران دفاع مقدس زنده نگه داشتن سوم خرداد را وظیفه همه دانست و گفت: ملتی زنده است که گذشته خود را بداند و امروز خود را تدبیر و فردای خود را پیش‌بینی کند، بنابراین وظیفه ما این است که مسؤولیت خود را بدانیم که چرا دشمن ۴۴ سال علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه‌های زیادی انجام داده و می‌دهد.

وی تأکید کرد: وظیفه ما دشمن‌شناسی و مایوس کردن دشمنان است، همان‌طور که شهدای گرانقدر بصیرت و شناخت داشتند، امروز جوانان ما باید بینش و بصیرت خود را افزایش دهند.

ایرانمنش متذکر شد: جوانان ما شهدا را الگوی خود قرار داده و راه شهدا را ادامه دهند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری و نائب امام زمان(عج) باشند تا گمراه نشوند.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235104

مهمترین اخبار ایران و جهان: