نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 21:23

مسدود شدن مسیرهای منتهی به فرودگاه تولوز توسط کشاورزان فرانسوی

کشاورزان معترض فرانسوی در ادامه تظاهرات علیه دولت روز سه شنبه علاوه بر تجمع در اطراف پاریس، مسیرهای منتهی به فرودگاه تولوز را بستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشاورزان فرانسوی در ادامه اعتراض به دولت روز سه‌شنبه تلاش کردند با استفاده از محصولات کشاورزی دسترسی به فرودگاه تولوز در جنوب غربی فرانسه را مسدود کنند و تراکتورهای خود را در بزرگراه‌های نزدیک پاریس متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کشاورزان به دنبال حمایت بیشتر از سوی «گابریل آتال»  نخست وزیر جدید هستند وزیر کشاورزی که او نیز قرار است اعلامیه کند.

یک کشاورز فرانسوی مستقر در نزدیک پاریس گفت:«هر اتفاقی بیفتد، ما مصمم هستیم مسیرمان را ادامه بدهیم. اگر این حرکت یک ماه نیز طول بکشد، ما اینجا خواهیم ماند.»

کشاورزان تابلوها و بنرهایی در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه در خصوص کشاورزی در حمل می‌کردند.

بخشدار تولوز گفت که کشاورزان دسترسی اصلی به فرودگاه را مسدود کرده‌اند، اما مردم همچنان می‌توانند از طریق پارکینگ‌های مجاور دسترسی داشته باشند.

این تظاهرات بیش از یک هفته است که ادامه دارد، اما شدت آن در روز دوشنبه افزایش یافته و منجر به برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه هفته جاری شد

آرنو روس»، رئیس اتحادیه بزرگ کشاورزی گفت:«هدف ما مزاحمت یا تخریب زندگی مردم فرانسه نیست. هدف ما این است که بر دولت فشار بیاوریم تا راه حل‌هایی برای خروج سریع از بحران بیابد.»

در بلژیک نیز کشاورزان خشمگین از سیاست‌های زیست محیطی اتحادیه اروپا و واردات ارزان روز سه شنبه راه‌های مرتبط به بندر «زیبرگ» را مسدود کردند.

کشاورزان بلژیکی هم رفت و آمد را در ساعت پرترافیک صبح امروز مختل کردند. به گزارش رسانه‌های محلی، یکی از انسدادها نزدیک مرز هلند بود.

روز دوشنبه هم کشاورزان بلژیکی بزرگراه‌ها را در جنوب این کشور مسدود کردند و تراکتورها را نزدیک پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل پارک کردند.

«الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک قرار است با انجمن‌های کشاورزان دیدار کند. به گفته وی، بلژیک که در حال حاضر ریاست شش ماهه شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، تعدادی از قوانین کشاورزی اروپا را با کمیسیون اروپا به بحث خواهد گذاشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654992

مهمترین اخبار ایران و جهان: