نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 16:57

قطر 10 هزار خانه سیار به زلزله‌زدگان ترکیه داد

صندوق توسعه قطر اعلام کرد که این کشور تمام 10 هزار خانه سیاری که برای جام جهانی تدارک دیده بود به زلزله‌زدگان ترکیه داده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از دوحه نیوز، صندوق توسعه قطر اعلام کرد که این کشور روند تحویل همه 10 هزار خانه سیار تدارک‌ دیده‌شده برای تماشاچیان جام جهانی 2022 به زلزله‌زدگان در ترکیه را تکمیل کرده است.

این اقدام بخشی از تلاش‌های بشردوستانه قطر در واکنش به زلزله مهیبی بود که اوایل سال جاری ترکیه و سوریه را لرزانده است.

صندوق توسعه قطر در بیانیه خود آورده؛ به عنوان بخشی از واکنش دولت قطر به زلزله مخربی که در فوریه 2023 ترکیه و سوریه را لرزاند، صندوق توسعه این کشور آخرین محموله از مجموع 10 هزار خانه سیاری که برای اسکان تماشاچیان جام جهانی تدارک دیده شده بود را به زلزله‌زدگان ترکیه تحویل داده است. 

چند ماه پیش، دو زلزله 7.7 و 7.5 ریشتری ترکیه و سوریه را لرزاند و حداقل 50 هزار نفر را به کام مرگ برد و 2.94 میلیون نفر را آواره کرد. این دو زمین‌لرزه بدترین زلزله‌هایی بودند که این منطقه در تاریخ خود تجربه کرده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در واکنش به این دو زلزله دستور ایجاد یک مسیر هوایی برای ارسال مواد غذایی و اقلام دارویی به ترکیه به همراه 120 نفر نیروی گروه بین‌المللی جست‌وجو و نجات این کشور را صادر کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308634

مهمترین اخبار ایران و جهان: