نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 16:13

السودانی با السیسی دیدار کرد/گفتگو درباره تقویت همکاری‌های امنیتی

نخست وزیر عراق که به قاهره سفر کرده امروز سه‌شنبه با رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق که به قاهره سفر کرده امروز در کاخ ریاست جمهوری مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

تقویت همکاری‌های امنیتی، مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک در کنار توسعه تاسیسات زیربنایی از جمله مهمترین مسائل مورد اهتمام دو طرف در این دیدار بوده است.

دو طرف همچنین در این دیدار درباره تقویت روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف گفتگو کردند.

السیسی در این دیدار بر حمایت مصر از ثبات و امنیت در کشور عراق تاکید کرد. وی همچنین از عمق و استحکام روابط دوجانبه میان بغداد و قاهره ابراز خرسندی کرد و بر لزوم توسعه این روابط در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید نمود.

رئیس جمهور مصر در این دیدار بر لزوم تقویت سطح همکاری‌ها میان دو کشور به طور دوجانبه و یا از طریق ساز وکار سه‌جانبه با حضور اردن تاکید کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار بر عزم عراق برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با مصر تاکید کرد و گفت: رایزنی‌های اخیر میان دو کشور بیانگر اصرار و پافشاری دو طرف برای توسعه افق همکاری‌ها و روابط در آینده نزدیک است.

السودانی همچنین از تبادل دیدگاه‌ها با رئیس جمهور مصر درباره مسائل عربی و منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک، با توجه به جایگاه دو کشور در منطقه خبر داد.

نخست وزیر عراق روز گذشته در صدر هیاتی از مقامات بلندپایه این کشور از جمله وزارت خارجه، وزارت برنامه و بودجه، مسکن، بازرگانی با حضور رئیس بانک مرکزی عراق، وارد مصر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282978

مهمترین اخبار ایران و جهان: