نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 21:02

حقوق بشر آمریکایی در جنایت خلاصه می‌شود

اردبیل- استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های اردبیل گفت: حقوق بشر آمریکایی در جنایت علیه جامعه بشری خلاصه می‌شود و این نمود و نمایشی از خباثت آمریکا و سردمداران ظالم است.

امیدعلی رعنایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آمریکا و نظام غرب مدعی حفظ حقوق بشر انسان‌ها است در حالی که خود این کشورها بزرگترین ناقض حقوق انسان‌ها در طول تاریخ بوده و کارنامه آنها نشان از اعمال جنایت علیه بشریت است.

وی تصریح کرد: فردا ۱۲ تیرماه سالروز حادثه هولناک در تاریخ کشورمان است که سردمداران آمریکا هواپیمای مسافربری ایرانی را مورد هدف قرار داده و ۳۰۰ انسان بیگناه را شهید کردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های اردبیل گفت: این حادثه هولناک برگ ننگینی در تاریخ آمریکا و ادعای حقوق بشر آنها است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نه تنها به زن و مرد و انسان‌های بیگناه رحم نمی‌کنند بلکه ذره‌ای ارزش و اهمیت به جان انسان‌ها و حقوق اولیه آنها قائل نیستند.

رعنایی افزود: در کنار این حادثه هولناک و به جای احساس شرمندگی و عذرخواهی، آمریکایی‌ها به فرمانده این ناو مدال افتخار دادند تا نشان دهند که هیچ بهره‌ای از حفظ حقوق بشر انسان‌ها نبرده و خوی وحشیگری آنها بر خوی انسانی آنان غلبه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حمله به کشورهای مختلف نظیر سوریه، عراق، افغانستان و کشتن هزاران انسان بیگناه نشانه‌ای دیگر از سفاهت آمریکایی‌ها است که هر روز خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند اما در حق همین انسان‌ها جنایتی هولناک انجام داده‌اند که نمود و نشانه‌هایی از آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

رعنایی اضافه کرد: همین آمریکا و سران کشورهای اروپایی با علم کردن داعش و گروه‌های جنایتکار دیگر سعی کردند تا علیه انسان‌ها خون و خونریزی به راه بیندازند و در این راستا نیز سردار بزرگ اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند تا انتقامی را از ملت ایران بگیرند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها بیش از ۴۴ سال است که در کشور ایران به دنبال جنایت، کشتار و اقدامات خرابکارانه هستند که همه آنها نشان و نمودی از نقض حقوق بشر در جامعه اسلامی و حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های معاند است.

رعنایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قطعاً آمریکا در کارنامه سیاه و ننگین خود نقطه‌ای روشن در حمایت از حقوق بشر مشاهده نمی‌کند و حرکت‌ها و اقدامات این رژیم به همراه سردمداران ظالم آن نشانی از ظلم و جهالت آنها است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران در این ۴۴ سال همواره در کنار تأمین امنیت و آرامش در منطقه سعی کرده تا به حقوق همه انسان‌ها احترام قائل شده و لحظه‌ای از احیای این حقوق دست بر نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326378

مهمترین اخبار ایران و جهان: